И. Васильков: о школах, о том, что вижу, и от чего в шоке...

17 апреля стартует очередной этап выбора всех учебников для 10 класса и некоторых учебников для 5-го

И. Васильков: о школах, о том, что вижу, и от чего в шоке...

Автор: Ирина Васильков, учитель истории и правоведения, г. Львов.

«Вангую». Не тому, що екстрасенс, а тому, що реаліст. Закінчаться Великодні свята, і почнеться щось неймовірне в середній освіті.

Тому що 17 квітня стартує черговий етап вибору усіх підручників для 10 класу і деяких підручників для 5-го. Обирати мають не лише школи, а й усі інші навчальні заклади, які забезпечують надання середньої освіти, тобто і профтехосвіта. Але я пишу про школи, про те, що бачу, і від чого в шоці.

Недавно мала нагоду спілкуватися з учителями правознавства з різних областей України. Це ті самі вчителі, що навчають дітей історії, вони йдуть у ногу з часом і дружать з інтернетом. І ці прогресивні люди щойно в березні дізналися, що з наступного навчального року в 10 класах їх чекає новий предмет — «Громадянська освіта», новий інтегрований курс, дуже актуальний і цікавий, аж 2 уроки в тиждень. Про те, що в 10 класах з вересня 2018 може бути ще один інтегрований курс, «Історія: Україна і світ» в обсязі 3 уроки в тиждень, десь хтось щось чув… Щоправда, програми цих курсів писались і обговорювались ще з весни минулого року, їх проекти були у вільному доступі на сайті МОН все літо, і, здавалось би, лише лінивий не чув, не бачив і не знав…  

Маю цікавий минулорічний досвід спілкування зі вчителями різних областей і районів про програми, зокрема з основ правознавства, і те, як їх знайти на сайті МОН. Бачила на власні очі, коли руки сільських учителів тримали аркуші з роздрукованою коротенькою програмою з права як величезну цінність. І не розуміла, чому. От я так натхненно показую через проектор, в школі райцентру, як і де шукати онлайн на сайті МОН цю програму, де «лежать» програми з історії і т. ін., а люди просять залишити собі ці аркуші, тому що… Тих «тому що..» багато почула: вдома нема компа, нема інтернету, нема на чому видрукувати, нема часу, у школі також… «Не вмію» і «не хочу» ніхто не вимовляв, але і таке можливе…

І як обирали торік? По-різному. Десь директор і бібліотекар, як тільки прийшла вказівка, сіли-обрали-надіслали, на свій смак. Десь бібліотекар водила кожного вчителя в кабінет інформатики, щоб людина «здійснила вибір», а комусь казали: «оце не обирайте, воно і так не пройде, обирайте оце, воно вже давно відоме, навіщо вам мордуватись з новим». А хтось старанно переглядав на сайті ІМЗО усі версії підручників, бо шукав для себе «саме той», новий, зручний, сучасний. Були й такі. Особисто я тоді вивчала понад 15 макетів підручників з обох історій та правознавства.

Думаєте, за рік багато змінилося? Цікаво, який відсоток освітян дружать з компом та інтернетом і акуратно відслідковують новини від профільного міністерства? Середньостатистичний учитель, економлячи час, хотів би знаходити потрібну інформацію легко і просто. А не все так просто))))

Пропоную квест для професіоналів «Знади на сайті МОН Наказ МОН України від 24.11.2017 № 1541». Не через гугл, а саме на сайті. Бо, щоб шукати через гугл, треба знати, що він існує, той наказ, і знати, навіщо він тобі… Сьогодні, 04.04.2018, я півгодини шукала отой наказ там, де він має бути – на сайті МОН, в рубриці «Навчальні плани». Бо не повірила своїм вухам, що є директори шкіл, які й чути не хочуть про 3 години для курсу «Історія: Україна і світ», а «Громадянську освіту» сприймають як предмет для 11 класу, що директори й досі не знають, як бути з профільними предметами. Є такі, і не лише у віддалених районах сусідніх областей, а й у Львові.

Тепер вірю. Бо нормальний директор звик брати інфу з наказів МОН. Які приходять в школу при потребі електронкою. Або ж – на сайті МОН. А там – тадададам!!! – до сьогодні від липня красувались на видному місці «старі версії» документів про навчальні плани, які будуть чинні з вересня 2018 р., а до цих «версій» ще 24 листопада 2017 року наказом № 1541 внесено серйозні зміни. Сьогодні, 04.04.2018, сайт оновили і таки розмістили. Спробуйте відшукати)))

Звідки знати типовому директору, що курс «Громадянська освіта» мають читати вчителі історії… Та й навіщо йому це, адже попередня тарифікація аж у травні? Зате підручники обирати треба в квітні, тобто визначатися з профільними предметами треба вже. От історія – також предмет із «сюрпризом». Тому що один типовий навчальний план передбачає 3 години на єдиний інтегрований курс історії (це один підручник), а інший - 2,5 години на два окремі предмети (історію України і всесвітню історію, це два різних підручники). А третій навчальний план, профільний – 6 годин, це зовсім інші підручники, хоча програми (профільна, на 6 годин, і та версія стандарту, що на 2,5 годин) ідентичні. Ви не чули, що варіантів навчальних планів є три? І що їх можна комбінувати певним чином? — Це тому, що ви не бачили наказу №1541, про який відомо лише гуглу. Отаке. Комусь треба, щоб було незрозуміло…

Тепер простіший квест, для любителів.

1. Знайди на сайті МОН програми, за якими працюватимеш в 10 класі з вересня 2018. Тобто ті програми, з якими треба ознайомитися ДО того, як обирати підручник.

2. Ознайомся з програмами зі свого предмету, обери ту, яка тобі імпонує, і переконай свого директора, що маєш рацію.

3. Дочекайся ночі, коли сайт ІМЗО перестане виснути, як торік, і проглянь перші 60 сторінок макетів підручників.

4. Здогадайся, у якому з цих макетів наступні 200 сторінок підручника корисніші і цікавіші.

5. Обери – тобто запам’ятай авторів і видавництво, оголоси свій вибір на педраді, переконай колег підтримати свій вибір. Все?

6. А далі – як карта ляже, бо рішення педради в паперовому варіанті передається вище, а звідти ще вище, а там підсумовують підрахунки. І чи співпали дані з сайтів шкіл з остаточними цифрами, дізнаєтесь, коли восени отримаєте те, що обирали.

7. Або й щось інше. Тоді не кажи, що тебе «тоді в школі не було, коли обирали».

Цього року я і такі пояснення чула, коли вчителі нарікали на підручник, який обрали замість них.

Оригинал

Освіта.ua
06.04.2018

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!