И. Ликарчук: система разрушена, а новой нет

Вместо разрушенной системы не появилось соответствующей социальному заказу

И. Ликарчук: система разрушена, а новой нет

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования, и. о. директора Учебно-методического центра обеспечения качества образования.

Одна із топових сьогоднішніх новин у мережі - про «банду» підлітків, котрі періодично влаштовують нальоти на один із великих київських гіпермаркетів, змітаючи все на своєму шляху, вступаючи у сутички з охоронниками та поліцією.

Читаючи подібне, можу зазначити лише одне. За 26 років країна позбулася радянської системи роботи з підлітками та молоддю. Про ту систему можна говорити багато. Хорошого й дуже поганого. Але, що б хто не говорив, можна зробити один висновок: вона відповідала тогочасному політичному й соціальному замовленню. І функціонувала. У її функціонування вкладалися чималі кошти.

На жаль, замість зруйнованої радянської системи не з’явилося іншої. Тієї, що відповідала б політичному та соціальному замовленню сьогодення.

Підлітки і молодь, фактично, виявилися мало кому потрібними. У більшості шкіл продовжують догнивати застарілі форми і методи того, що називається «виховна робота». Сім’я, у переважній більшості випадків, перестала займатися вихованням, киваючи на школу. Усе інше, що можна було б віднести до арсеналу системи роботи з підлітками, функціонує лише для тих, хто може за це заплатити.

А додайте сюди вплив потужних негативних і аморальних інформаційних потоків, яким ніхто й нічого не може протиставити... Як відомо, будь-який вакуум рано чи пізно чимось заповнюється.

У даному випадку вакуум відсутності системи роботи з молоддю заповнюється іншим. Це є трагедія і величезний ризик для національної безпеки. Чи хтось це розуміє? Чи живемо одним днем?

Оригинал

Освіта.ua
16.03.2018

Популярные блоги
А. Заможская: я боюсь уроков трудового обучения Есть страны, где дети на трудовое обучение записываются в очередь, потому что там учат тому, что им интересно
Александр Мирошниченко: раздумия с табелем в руках Роль школы стала совсем непонятной в этом мировоззренческом хаосе дистанционного обучения
И. Ликарчук: эпидемия «выпускных» в детском саду Их породили экзальтированные мамаши при поддержке безответственных работников детсадов
Ю. Полонская: как нивелировать «плюсы» школьной автономии Почему статью о 175 днях учебного года начали выполнять только в этом году, да и то далеко не все регионы?
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Serg
Молоді є з кого брати приклад. "Яскраві" молоді представники народу в 90 роках крушили все на своєму шляху. "Стригли" паростки малого бізнесу, захоплювали залишки підприємств та роздеребанювали їх. Тепер стали поважними людьми, елітою суспільства. А ви хочете, щоб невдахи вчителі, які в цей час здобували знання, а не влаштовували собі безбідне майбуття, змогли зараз навчити світлому-гарному...