В. Белый: методкабинеты или неочевидная очевидность

Методисты «помогают» проверками учителей или навязыванием проведения показательных уроков

В. Белый: методкабинеты или неочевидная очевидность

Автор: Владимир Белый, заместитель директора по УВР, физико-технический лицей г. Херсона.

Очевидною є офіційна робоча місія методкабінетів у системі загальної середньої освіти. Методисти отримують зарплату для того, щоб допомагали вчителям запрацювати щораз більш ефективніше та на більш сучасному рівні вимог.

Неочевидним чомусь стало те, що допомагати вони мають власними «руками та головою», а не перевірками вчителів чи нав’язуванням проведення показових уроків одними вчителями для повчання інших. Не питаючи останніх, чи саме цього вони потребують. Вже не кажучи про недопустимість втягування вчителів у «пащу бюрократозавра».

Чим методисти могли б допомогти вчителям?

По-перше, запровадити розклад власних індивідуально-групових консультацій задля допомоги у питаннях чи вправах зі змісту ЗНО попередніх років чи з інших особистих проблем вчителів-практиків.

По-друге, що є зараз ще більш актуальним – розробити учнівські завдання новітні, тобто компетентісно-, творчо-, проектно-, інтегровано-спрямовані, щоб вчителі-практики мали з чого вибирати, дивлячись з потреб програмної теми та вікового рівня своїх учнів. І чим більше та різних їх буде, тим краще для вчителів, їхніх учнів та системи освіти загалом.

Адже є більш ніж очевидним, що для розробки такої бази завдань:

  • якийсь вчитель не має достатньої кваліфікації;
  • якийсь не має впевненості у власних здібностях;
  • якийсь не має часу та сил, хоча й зміг би;
  • якийсь, може, й має все для того, але з різних причин не збирається за те братися;
  • якийсь, може, і здатен створити, але без оплати такої роботи вважає за краще працювати з учнями індивідуально за додаткову плату;
  • якийсь, може, навіть і створює такі вправи, але в умовах, коли його роботу не можуть/не хочуть оплатити, не стане ділитися з колегами тощо.

У той же час, у методиста для цієї роботи є все – вища категорія, звання «Вчитель-методист», солідний стаж практичної роботи у школі і, головне, - постійний з року в рік робочий час та заробітна платня.

Чому не роблять?

А організатори його діяльності, що оплачується за кошти громади, НЕ СТАВЛЯТЬ такого робочого завдання!

ЧОМУ?

Питання передбачає спершу відповіді на інше питання: «А кому, власне, його адресувати?»

Оригинал

Освіта.ua
21.02.2018

Популярные блоги
И. Ликарчук: кому и для чего нужны измерения? Каждый учитель без дорогого общенационального измерения знает, какие пробелы в знаниях имеют ученики
В. Онацкий: что делать с учителями-пенсионерами Если учитель достиг пенсионного возраста, то это вовсе не означает, что он не является современным
А. Истер: поиск оптимального формата НМТ-2023 Обязательным для выпускников должно быть тестирование и по истории Украины, и по математике
Александр Мирошниченко: обучение – это не пытки В Украине ребенок без таланта к математике полноценным человеком не считается
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев