Александр Мирошниченко: о литературе

Наши программы - это пощечина людям, понимающим в литературе, и издевательство над детьми

Александр Мирошниченко: о литературе

Автор: Александр Мирошниченко, актер, режиссер, драматург.

Про літературу…

Я люблю Лесю Українку. Я люблю її вірш «Давня весна». Проблема в тому, що я терпіти не можу дебіла, який вставив цей вірш до шкільної програми в четвертому класі.

Давайте говорити чесно. Тут не лише в цьому вірші справа. Просто - суперяскравий приклад повного нерозуміння дитячої психології.

Тільки от не треба тицяти мені педдипломи. І не треба розводитись про «прищеплення дітям смаку до високої літератури». Бо якщо людина вважає, що цей вірш чимось може бути цікавим людині в десять років - він сам не має жодного смаку до літератури.

Бо смак – це доречність. А вірш, що описує рефлексії тяжко хворої Лесі Українки з приводу приходу весни – річ абсолютно недоречна в четвертому класі.

Може, і не варто було б так різко саме про цей вірш. Зрештою – кому яка справа до досить безуспішних спроб примусити дитину третій день вивчити вірш напам’ять? І не може вивчити не тому, що не хоче. А тому що є повне нерозуміння укладачами програми дитячої психології. Хочете Лесю Українку в четвертому класі? Візьміть бодай «Роберт Брюс, король шотландський» чи «Ра-Менеїс» . Це в цьому віці цікавіше було б.

І це проблема не лише конкретної ситуації з цим віршем. Це 90 відсотків програми з літератури. Повний несмак, повне нерозуміння, які твори можуть зацікавити дитину.

А що в результаті? Чого добиваємось? Огиди до літератури?

Тільки знову ж кажу – не треба про свої педдипломи! Якщо ви вважаєте, що програма нормальна – педдипломи у вас липові.

Я не можу розмірковувати про програму з математики чи з фізики. Не маю права і знань. Але література – це одна з моїх професій. У тому числі і література для дітей. І існуючі програми – це насправді ляпас людям, що розуміються на літературі та знущання над дітьми.

Занадто різко пишу? Набридло. Просто набридло. Нова школа, кажете? Добре. Тоді подивимось, скільки педагогів чесно підтримають необхідність докорінної зміни програми? Тільки давайте без заяложених штампів радянського зразка та брехні в стилі: «А моїм учням подобається цей вірш Лесі Українки». Не може подобатись! Це ненормально!

Не в Лесі Українці справа. У бажанні змін і в сміливості говорити правду. Скажете узагальнюю? Звичайно, узагальнюю. Бо програма ЗАГАЛЬНА.

Оригинал

Освіта.ua
23.01.2018

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Простой смертный учитель
Вся реформа содержания образования от МОН - липа и профанация! Эти дяди и тети в глаза не видели простой общеобразовательной школы, этих детей. Некоторые дети не в состоянии усваивать эту программу. Никто и никогда не проводил честных психолого-педагогических исследований, а если и исследовал, то никогда не обнародывал честно эти результаты.

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!