![]() |
Без того, чтобы много читать и самому писать/решать, стать и быть настоящим учителем невозможно |
Владимир Белый: о настоящем учителе
Автор: Владимир Белый, заместитель директора по УВР, физико-технический лицей г. Херсона.
Звідки беруться гарні вчителі та викладачі університетів?
З числа тих людей, які ще з молоду, а потім все життя багато, ні - дуже багато,- ЧИТАЮТЬ.
Останнє стосується і тих, про кого ніби й не скажеш, що читають, але це таки так – у схильних до математики майже весь час поглинається читанням мови спеціальних символів.
Такі люди чи не весь час знаходяться у стані, коли їх «розпирає» від прочитаного, а тим більше, якщо всередині «сидить» ще й та чи інша тема/думка/ідея/проект, що йдуть від неї самої. Як похідного від прочитаного чи сто раз передуманого-обдуманого.
Такі вчителі/викладачі не переймаються «якістю» наявних підручників, бо готують свої заняття не по одному якомусь джерелу. Вони навіть думки не допускають, що можуть на заняттях з учнями/студентами щось зачитувати з паперового конспекту чи зчитувати вголос зміст наперед підготовлених слайдів.
До речі, я як завуч щоразу, коли заходить мова про візит якогось нового представника університету до наших ліцеїстів, попередньо з’ясовую, чи не збирається він, як потім ліцеїсти скажуть: «Тупо зачитувати текст слайдів»? Щоб не ставити його потім в неприємне становище, бо вчителів, що таке роблять, у ліцеї просто немає, що, окрім іншого, й забезпечує закладу повагу з боку громадськості міста та області.
Звісно, начитану та комунікативно-активну (холерик, сангвінік) за натурою людину мало хто витерпить поруч з собою достатньо довго у ході будь-якої справи.
ОКРІМ ОСВІТИ, яка на такому тільки й може триматись.
Без того, щоб багато читати та самому писати/роз’язувати, стати, як і бути, справжнім вчителем неможливо.
Так, хіба що - ремісником в освіті.
Ось одне зі свідчень тому: « …при этом поступление в педвуз довольно сложное, состоит из трёх этапов. На первом этапе абитуриент делает содержательный анализ статей на педагогические темы. Второй этап — собеседование, которое показывает, насколько человек мотивирован. Третий этап — психологическое тестирование, его детали финны держат в тайне». Треба додати, що про все це йдеться лише після того, як особа вже отримала диплом про вищу освіту у певній суто науковій царині (математика, фізика, біологія, географія тощо).
Звернули увагу на: «… абитуриент делает содержательный анализ статей на педагогические темы»?
Не маєте щодо цього внутрішнього імпульсу до зневажливого заперечення?
Тоді ви можете вважати себе потенційним носієм задатків гарного сучасного вчителя/викладача.
Якщо багато читаєте чи вирішуєте задач. Лишається над тим працювати все життя і отримувати, як мінімум, … задоволення.
З часом, може, й гідну матеріальну винагороду. Якщо в українській державі постане пронародна влада.
Освіта.ua
15.01.2018