О. Калинич: не ЗНО единым или размышления учеников

Итоги сочинения на тему «Почему я люблю\не люблю школу?» Или стоит ли поднимать такие неудобные темы?

О. Калинич: не ЗНО единым или размышления учеников

Автор: Олеся Калинич, учитель, Хустская гимназия-интернат.

Напевно, ми (батьки, учителі) щось робимо не так.

Минулого тижня з 10-А й 10-Б писали твори - про школу, про унікальність кожного учня, про оцінки й тести. Якщо коротко, то тему можна сформулювати орієнтовно так: «Чому я люблю\не люблю школу?» (діти цю тему визнали найбільш актуальною).

Із усіх учнівських творів можна виокремити такі тези:

Що є зараз

  • я унікальна неповторна особистість, тому мене потрібно розуміти й поважати, стандартні завдання не для мене;
  • я учень\учениця - учителі повинні старатися, щоб мене мотивувати;
  • навчання в школі нудне;
  • домашніх завдань забагато;
  • у школі судять за оцінками;
  • школа не готує до життя;
  • є потреба висловлювати власну думку замість тестів.

Чого я хочу

  • заможного життя;
  • престижну професію;
  • кар'єрного росту;
  • хорошу дружину\чоловіка, яка\який піклується про мене.

Пропозиції

  • зменшити або скасувати домашні завдання;
  • на уроках готувати до життя.

Так, наші діти прагнуть висловлювати власні думки. Та коли я спитала, хто у творі навів приклад самостійний, а не вибрав із підказаних учителем, зголосилося аж троє учнів.

Коли спитала, хто бере участь у додаткових проектах (щоб навчання не здавалося таким нудним), назвалося 5 учнів.

Коли запропонувала на уроках говорити про життя, запропонувала на кожен урок замість тестів добирати цікаві психологічні статті, мої діти зауважили, що це марна трата часу й вони хочуть готуватися до ЗНО.

Коли сказала, що всі тести замінимо на завдання відкритого типу, щоб учні мали змогу вибирати не один із 5 варіантів, а вільно міркувати, почали заперечувати, мовляв, тести виконувати легше (наприклад, якщо сумніваєшся, існує метод виключення або можна й угадати).

Коли попросила назвати коло власних захоплень, чітко відповісти змогло шестеро учнів (до речі, вони якраз і написали, що в школі не так і погано), інші ще не визначилися.

На запитання, чи успішні люди працюють тільки тоді, коли заманеться; чи прийме, наприклад, директор конкурентно спроможної фірми на роботу людину без базових елементарних знань і дисципліни, мої учні мовчали...

Наостанок фрагмент діалогу з учнями.

- Що ви готові зробити конкретно зараз, щоб змінити ситуацію на краще? Обіцяю підтримати кожну логічно обґрунтовану думку.

- ...Треба щось і робити?

P.S. Спочатку я хотіла процитувати деякі твори з дозволу авторів, звичайно, але... ці думки треба читати тільки батькам.

P.S. P.S. Упевнена, мої учні складуть ЗНО, напишуть зовсім непогані твори й розв'яжуть тести. Але чомусь від цього не стає легко на душі. Щось дуже не так... А може, не варто порушувати такі незручні теми?

Оригинал

Освіта.ua
04.10.2017

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!