И. Примаченко: первый шаг к реформе стипендий сделан

Увеличить размер стипендий без сокращения количества их получателей вряд ли возможно

И. Примаченко: первый шаг к реформе стипендий сделан

Автор: Иван Примаченко, основатель платформы Prometheus.

Заступник міністра фінансів Сергій Марченко в коментарі VoxConnector заявив, що Міністерство планує у 2018 році зменшити кількість отримувачів стипендій з 45% до 25%, а до 2020 року – до 15%, але, одночасно, збільшити розмір стипендії. «При 15% академічних стипендіатів розмір стипендії може бути на рівні мінімальної зарплати», - сказав він.

Добре це чи погано? З одного боку, це крок у вірному напрямку. Академічні стипендії, що надаються за успіхи в навчанні, мають бути значними, щоб стимулювати студентів не шукати підробітків, а сконцентруватися на їх профільній діяльності - навчанні та науці. А збільшити розмір академічних стипендій без зменшення кількості їх отримувачів зараз навряд чи можливо з об'єктивних економічних причин.

З іншого боку, в Україні велика кількість студентів, які не підпадають під поточні умови видачі соціальних стипендій (вона розрахована на дітей-сиріт, шахтарів, чорнобильців тощо), але родинам яких може бути фінансово непідйомно відправити дітей навчатися в обласний центр чи столицю. Не надаючи таким студентам можливість отримати соціальну стипендію, ми обмежуємо здібним дітям доступ до якісної освіти, погіршуємо вертикальну мобільність населення і, відповідно, шкодимо економічному розвитку в довгостроковій перспективі.

Втім, звичайно, що соціальні стипендії мають видаватися гнучно і розумно: не всім в однаковій кількості, а в залежності від матеріального становища кожної родини і міста, в якому буде навчатися студент. Про все це ще три роки тому докладно писав Єгор Стадний - https://ukr.lb.ua/…/290083_chomu_tsya_stipendiya_maie_znikn….

Перший крок до реальної реформи стипендій зроблено, але якщо не зробити другий крок, будемо мати систему, що за якісним впливом на освіту та економіку мало чим буде відрізнятися від старої.

Оригинал

Освіта.ua
14.08.2017

Популярные блоги
Я. Абрамейцева: в чем цель обязательной математики? Выпускники 2023 важнейшие годы почти не имеют возможности овладевать предметами вообще
Игорь Ликарчук: хайп вокруг оценивания учеников Оценка давно утратила дидактическую значимость и превратилась в холодную формальность для отчета
Е. Козолуп: почему учитель должен работать на 150%? «Менеджеры» довели образование до такого состояния, что учитель должен делать свою работу на 150% при любых условиях
Иван Осадчий: об оценивании учеников 5 классов НУШ По предлагаемому в Методических рекомендациях подходу невозможно выставить оценки за семестр
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев