Виктор Круглов: PISA-2018 - будет ли украинское чудо?

Школьников обучают выполнять задания по шаблонам, но не задают им креативных вопросов

Виктор Круглов: PISA-2018 - будет ли украинское чудо?

Автор: Виктор Круглов, генеральный директор корпорации «Ранок».

До вашої уваги уривок із журнальної статті: «ДНК складається з набору генів, ніби намисто з тисяч перлин. Зібрані разом, усі ці гени утворюють генетичне посвідчення людини». Автор використовує приклад перлинного намиста для пояснення структури ДНК. А тепер питання: як варіюються ці намиста в різних людей?

Це питання одного з тестів Програми міжнародного оцінювання учнів PISA (Programme For International Student Assessment), яка є однією з найавторитетніших у світі. Із 15 травня 2017 року в Україні стартував пілотний етап PISA, поки це тільки підготовка до основного тестування, що відбудеться у 2018 році.

На традиційних іспитах зазвичай перевіряють рівень знань учнів — уміння розв’язувати приклади, задачі, знання правопису. PISA визначає зовсім інше — вміння думати й аналізувати, застосовувати отримані знання та навички на практиці, робити висновки з прочитаного.

Наскільки успішно можуть розв’язувати подібні завдання 15-річні українські учні? Відповідь отримаємо найближчим часом. Боюся, гордості це нам не додасть.

Мій прогноз щодо результатів PISA-2018 такий: ми отримаємо десь 360–400 балів. І це буде сумно, бо такі показники значно нижчі від середніх по світу, які складають понад 500 балів.

Чому результати PISA в Україні можуть стати невтішними? У 2018 році українські школярі складатимуть тест із читацької грамотності. А наші діти не люблять і не вміють читати. У школі їх вчать читати на швидкість, але за такого читання вони не розуміють змісту. Їм треба прочитати текст декілька разів, аби розібратися, що до чого.

Школярів навчають виконувати завдання за шаблонами, але не ставлять перед ними креативних питань на логіку та кмітливість. Коли в Корпорацію «Ранок» приходить новий працівник, він має пройти тестування. Це кілька завдань на логіку та критичне мислення. Якщо претендент їх виконує, беремо його на роботу. Та я вам скажу, що далеко не всі випускники вишів можуть дати відповіді на елементарні питання.

Можливо, після усвідомлення реальної катастрофи в українській освіті в нас усе ж таки почнуться справжні реформи, буде переглянуто зміст ДПА і ЗНО, навчальних програм, а програмам дошкільної та початкової шкільної освіти почнуть приділяти більше уваги. Мені як батькові пощастило знайти для своєї доньки школу, в якій уже другий рік поспіль старшокласників тестують за завданнями PISA і відповідно до результатів коригують навчальні технології. А як щодо інших українських дітей? Чи навчатимуться вони в новій українській школі, чи отримають ті знання та навички, які допоможуть їм стати успішними й конкурентними в дорослому житті?

Післямова для допитливих. Питання про те, як варіюються «перлинні намиста» генів у різних людей є відносно складним. Правильну відповідь — у різних людей «розрізняється послідовність перлин» — вибрали 59 % учнів, які складали тест.

Освіта.ua
24.05.2017

Популярные блоги
О. Калинич: выводы о дистанционном обучении Из понятия «дистанционное обучение» надо убрать слово «обучение», заменив на «имитация»
И. Ликарчук: образовательный процесс теряет смысл Результаты экзаменов не должны быть основанием для оценки работы учителя, это оценка работы учеников
Н. Глюз: снова старые схемы и двойные стандарты На ЗНО живет страшный вирус, его не берут ни маска, ни антисептик, а выпускной будут гулять без масок
А. Мирошниченко: советы учителям от киноактера Даже примитивная камера увеличивает все эмоции и раскрывает большие и маленькие секреты
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Pasufik
Катастрофа не в нашій освіті, а в наших головах.