И. Ликарчук: о коэффициентах для абитуриентов

Принцип «принять в университет не лучших, а всех подряд» продолжает господствовать в высшем образовании

И. Ликарчук: о коэффициентах для абитуриентов

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качаства образования.

Іще раз про міністерську новацію у цьогорічній вступній кампанії: регіональний, галузевий та сільський коефіцієнти для вступників. Відверто кажучи, я здивований тим, що знайшлися сили, котрі змусили міністра згодитися із цим безглуздям.

Бо добре пам'ятаю той час, коли в дискусіях щодо проектів законів «Про вищу освіту» та «Про освіту» Лілія Гриневич твердо стояла на позиції, що єдиним критерієм для вступу є результати ЗНО. А тепер так не є. Починаючи з того, що певна категорія абітурієнтів звільнене від складання ЗНО і закінчуючи (на сьогодні) оцими ганебними коефіцієнтами.

Чому ганебними?

  • Про рівний доступ до вищої освіти на конкурсній основі, гарантований Конституцією, можна поступово забувати. Бо коефіцієнти цю рівність і конкурсність, якщо не ліквідовують, то нівелюють.
  • Замість того, щоб підтримувати й розвивати конкуренцію між університетами в боротьбі за абітурієнта, що є важливою умовою суттєвого поліпшення якості вищої освіти, МОН знову запроваджує адміністративні заходи для «підтримки штанів» у тих університетах, які давно повинні були зникнути з освітньої мапи України, і до яких конкурсу серед бажаючих вступити давно НЕМАЄ. Тобто, запровадження таких коефіцієнтів, на мою думку, це не що інше, як намагання будь-якими зусиллями зберегти практику фінансування із держбюджету очевидно неефективних видатків на вишу освіту.
  • Особливо ганебним, на мою думку, є сільський коефіцієнт. По-перше, він протиставляє випускників міських і сільських шкіл. По-друге. Він відкриває іще один шлях доступу до університетів абітурієнтам, котрі не мають належної підготовки. Тобто, ЗНО можна скласти будь-як, але коефіцієнт допоможе стати студентом. Як результат, кількість студентів, котрі нічого не знають, в університетах збільшиться. Принцип «прийняти до університету не кращих, а будь-кого» продовжує панувати в українській вищій освіті. По-третє. Це рішення принижує сільські школи. Бо вважати, що всі вони, не дають якісної освіти - не можна. Якість освіти залежить не від місця розташування школи, а від самої школи. Бо таких, котрі не забезпечують належного рівня підготовки своїх випускників, є величезна кількість і у містах.
  • Запровадження цих коефіцієнтів свідчить про продовження курсу на девальвацію значення результатів ЗНО у вступній кампанії, посилення в ній суб'єктивних чинників.

Дуже жаль.

Оригинал

Освіта.ua
17.05.2017

Популярные блоги
Е. Северенчук: что делают учителя, которых обманули? Если учителя не бастуют - значит, им можно давать обещания, которые потом не выполняются
Т. Ткачук: в этом году была одна проверка письменных работ ЗНО На очень важном этапе проведения ЗНО происходит субъективное оценивание письменных работ
А. Заможская: я боюсь уроков трудового обучения Есть страны, где дети на трудовое обучение записываются в очередь, потому что там учат тому, что им интересно
Александр Мирошниченко: раздумия с табелем в руках Роль школы стала совсем непонятной в этом мировоззренческом хаосе дистанционного обучения
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев