С. Горбачев: об обсуждении обновления программ

Первая сессия была насыщенной по активности, вторая - более конструктивная и профессиональная

С. Горбачев: об обсуждении обновления программ

Автор: Сергей Горбачев, директор Специализированной школы им. Ивана Багряного №148 г. Киева.

Завершилося внесення пропозицій та їх обговорення до оновлення програм 5-9 класів на порталі EdEra.

Цей проект здійснюється на виконання наказу Міністерство освіти і науки України.

Загалом у проекті взяли участь 1220 унікальних дописувачів, які за дві сесії залишили 10507 дописів.

Найбільш популярними предметами для обговорення, які отримали більш тисячі дописів кожен, виявилися математика (1317), історія (1276) та зарубіжна література (1109).

Перша сесія була більш насиченою за активністю, друга - вдвічі менш активною, але більш конструктивна та професійна.

Абсолютна більшість учасників обговорення підтримує ідею оновлення програм, але - як і слід було очікувати - присутній досить великий діапазон думок про те, як саме це треба робити.

Тому учасники робочих груп отримали достатню кількість докорів протилежного характеру, так би мовити, з обох боків:

  • В цілому все і так добре: навіщо взагалі змінювати?
  • Чому немає рішучого оновлення програм?

На жаль, певна частина дописувачів не звернули увагу, що оновлення програм 5-9 вимушено відбувається у межах чинного Держстандарту, який, хоча і досить широкий, однак накладає певні обмеження: насамперед -- у розміщенні тем по класах. Це - обмеження чинної законодавчої бази.

Паралельно триває робота з розробки нового стандарту базової освіти - і наш проект оновлення програм, їх переструктурування на засадах компетентністного навчання - необхідна частина цієї великої роботи.

Як будь-який складний проект, який зачіпає інтереси, без перебільшення, мільйонів людей, спектр думок - дуже і дуже різноманітний.

І це - чудово, що маємо можливість у відкритій дискусії захищати свої погляди. Звісно, створити таку версію, яка б задовольнила усіх - неможливо: потрібен розумний компроміс між бажанням докорінно змінювати зміст освіти і наявними можливостями.

Особисто я - за докорінні зміни. Однак як директор-практик розумію, що це складний шлях з багатьма перепонами: змістовними, організаційними і - найголовніше - кадровими. Бо як би не змінювалися програми, останнє слово - все одно за вчителем, який входить у клас.

Для мене особисто цей проект - ще не докорінні зміни, це ревізія того, що ми маємо, нове структурування, де на перше місце виходить не зміст програм як такий, а те, навіщо ми вчимо, яку мету має досягти навчальний процес, які компетентності і якими інструментами мають бути сформовані.

Наступний крок оновлення - обговорення пропозицій на робочих групах з 5 по 8 квітня, а потім, до 17 квітня - доопрацювання в онлайн-режимі.

З 18 квітня до початку травня триватиме обговорення на у експертних спільнотах, а на початку травня відбудеться Колегія МОН, яка має затвердити ці зміни до програм.

У червні триватиме робота з насичення оновлених програм різноманітними методичними розробками, рекомендаціями, які нададуть вчителям практичний матеріал до запровадження компетентнісного підходу.

Ми щиро вдячні всім, хто долучився до внесення пропозицій та обговорення - і закликаємо продовжувати цю роботу у більш звичному для більшості вчителів форматі обговорень на методичних комісіях та педрадах.

Робота триває - і вона ще дуже об'ємна та насичена.

Оновлюємо школу разом.

Оригинал

Освіта.ua
04.04.2017

Популярные блоги
И. Ликарчук: учиться нужно только тем, кто этого хочет Полное общее среднее образование должно быть не общеобязательным, а общедоступным
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев