![]() |
Нельзя преодолеть проблему репетиторства путем декларирования борьбы с этим феноменом |
Ю. Федорченко: нужно не бороться, а создавать новое
Автор: Юрий Федорченко, кандидат философских наук, независимый образовательный аналитик-консультант.
Репетиторство, або індивідуальне заняття з учнями, не є саме по собі чимось позитивним чи негативним. Воно існувало, мабуть, завжди.
Дійсно, проблема існує з так званим нав’язливим репетиторством. Мова насамперед йде про конфлікт інтересів.
Подолати цю проблему не можна шляхом декларування боротьби з таким феноменом, оскільки сам феномен (нав’язливого репетиторства) породжений відсутністю належних внутрішніх систем забезпечення якості освіти в школах.
За таких умов ліквідація одного з негативних наслідків відкриє шлях для формування іншого. Важливо йти не шляхом боротьби з кимось («поганими» вчителями, науковцями, керівниками) чи чимось, а шляхом творення нових інструментів та систем.
Власне, це потребує принципово нового підходу до реформи освіти, ніж то має місце сьогодні.
Освіта.ua
03.04.2017