А. Мирошниченко: проблема не в зарплатах, а в системе

Проблема не только в зарплатах, а в том, что нужно создавать систему воспитания педагогических талантов

А. Мирошниченко: проблема не в зарплатах, а в системе

Автор: Александр Мирошниченко, актер, режиссер, драматург.

Фінансове

Я обома руками ЗА високі зарплати для вчителів. Тут немає про що дискутувати. Вчитель повинен отримувати достойні гроші за свою роботу. Це аксіома.

Правда, ця аксіома набуває трохи іншого відтінку, якщо поглянути на неї з іншого ракурсу. Про що я?

Якщо добре проаналізувати всі суперечки-дискусії на шкільну тему – випливає така начебто беззаперечна думка. Основною причиною занепаду української школи є низькі зарплати вчителів. Начебто все логічно.

Але давайте пофантазуємо. Уявимо, що вже завтра, припустимо, вчитель молодших класів буде отримувати десь тисяч 25 зарплати. Уявили?

І миттєво, практично за один день всі вчителі стануть суперпрофесійними, доброзичливими до дітей, прогресивними. А директори взагалі забудуть, що таке корупційні схеми та радянські рецепти освіти.

Ви в це вірите? Передбачаю аргументи про те, що на таку зарплату в школи замість поганих вчителів прийдуть гарні і будуть великі конкурси на посади. А звідки, власне, вони прийдуть? Де візьметься інше мислення та прогресивність?

Я далеко не до того, що не потрібно підвищувати зарплати вчителям. Потрібно! У першу чергу. Але рівень наших шкіл і рівень зарплат не так прямо пов'язаний, як ми собі уявляємо.

Можемо платити і 100 тисяч зарплати, а нездара залишиться нездарою, хам - хамом, ретроград - ретроградом. А талант буде талантом за будь-яких умов.

Отже, проблема не лише в зарплатах, а в тому, що потрібно створювати систему виховання педагогічних талантів. Бо зараз старе та інерційне в більшості продукує подібне собі. А цьому подібному скільки не плати – змін не буде. І це теж аксіома…

Оригинал

Освіта.ua
03.04.2017

Популярные блоги
А. Костюк: Польше нужны таланты, а Украине – нет? Система высшего образования Украины обречена продуцировать массовый образовательный продукт, а не уникальный
И. Ликарчук: учиться нужно только тем, кто этого хочет Полное общее среднее образование должно быть не общеобязательным, а общедоступным
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев