![]() |
И у НАЗЯВО есть международное звучание, хоть и менее заметное, чем у НАБУ, НАЗК и других реформ |
Е. Панич: НАЗЯВО по проекту Минобразования
Автор: Елена Панич, кандидат исторических наук, эксперт Реанимационного пакета реформ, группа «Освіта-наука».
Дозволю собі поділитися враженнями від вчорашньої зустрічі членів Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти з представниками зарубіжних організацій. Зустріч відбулася в Британських радах і пройшла в дуже затишній атмосфері, за що особлива вдячність організаторам.
Про те, як ставляться зарубіжні партнери до всієї цієї ситуації з Агентством, можна було судити по тому, які питання в них виникали: як фінансується Агентство? який план роботи? і таке інше.
Симптоматичний епізод, коли представник Міністерства освіти представив проект тренінгів для експертів, які мають проводити акредитацію програм вищої освіти. Власне, пул експертів і галузеві експертні ради мають формуватися Агентством, проте МОН, закономірно, зацікавлене в тому, щоб це зробилося швидше (при тому, що процес затвердження голови Агентства загальмувався, і це суттєво впливає на динаміку діяльності Агентства).
Розроблений МОН проект підготовки експертів був, напевне, непоганий, але перше питання, яке виникло в зарубіжних гостей: чому Міністерство готує проект для Агентства, адже ж це незалежне Агентство?..
У цілому склалося враження, що питання роботи Агентства має своє міжнародне звучання, хоча, можливо, й не таке помітне, як навколо НАБУ, НАЗК та інших реформ.
Протягом останніх років зарубіжні партнери допомогли нашим навчальним закладам та різним іншим організаціям реалізувати близько десятка проектів, направлених на забезпечення якості освіти. Очевидно, що туди були вкладені суттєві кошти.
Запуск Агентства як незалежної інституції оцінки якості вищої освіти міг би стати хорошим свідченням результативності їхніх зусиль і немарності затрачених ресурсів. Принаймні так можна було б ставитися до цього, якщо намагатися не надто сильно розчаровувати тих, хто все ще інвестує в Україну. Втім, в нашому випадку, напевне, це не може бути ключовим для прийняття рішень.
Освіта.ua
20.03.2017