![]() |
Если наше образование станет государственным приоритетом, оно может стать лучшим в мире |
Е. Спитковская: финское образование похоже с нашим
Автор: Екатерина Спитковская, директор гимназии № 107 «Введенська».
Слухала свого колегу Арі Покка та подумала, як багато спільного у наших освітніх просторах - українському та фінському! На своє величезне здивування, до речі! Бо ми багато чули про відмінності , а нічого не говорили про подібності.
Перед нами виступав директор фінської школи, яка налічує 1200 дітей. Викладацький склад -80 вчителів, 85% з яких - жінки. Директори шкіл віддають перевагу жінкам-педагогам, тому що вони креативніші, працьовитіші, відданіші справі. Все, майже, як у нас, за винятком того, що в нас і чоловіки - освітяни люблять по-справжньому свою справу, і діти до них тягнуться.
До того ж, ніхто, впевнена, не буде сперечатися,що і наші учні, студенти, молоді науковці мають надзвичайні результати в світових олімпіадах, інтелектуальних конкурсах тощо.
Але є і відмінності, що впливають на успіх дітей-фінів.
Для себе виділила такі важливі моменти:
- Повна автономія школи. Директор - це самостійна одиниця, не залежна від інститутів інспекцій, із власним бюджетом , який може розподіляти сам, в тому ж числі і на форми навчання вчителів.
- Директор САМ вибирає вчителів, які прагнуть пройти КОНКУРС і отримати посаду ВЧИТЕЛЯ! Тобто є відбір вчителів і бажання молоді обрати вчительську професію . Арі Покка сказав, що 30% випускників шкіл хочуть стати вчителями! А в нас?
- Співпраця з бізнесом, громадським організаціями, що мають за честь (і думаю, пільгу) фінансувати освіту. Тобто вчитель повністю забезпечений МОЖЛИВОСТЯМИ, інструментами, які необхідні йому для втілення власних педагогічних ідей.
- Повна довіра і повага до вчителя збоку батьків, дітей - суспільства!
Я переконана, що українська освіта може стати кращою в світі! Справа за одним: освіта має стати державним пріоритетом держави! Тоді і вона стане державним брендом України!
Освіта.ua
02.03.2017