Владимир Белый: о рабочих экспертных группах

В наших условиях ни одна идеология, никакие лозунги и лидеры не могут заменить организационную работу

Владимир Белый: о рабочих экспертных группах

Автор: Владимир Белый, заместитель директора по УВР, физико-технический лицей г. Херсона.

Думки у продовження теми засідання Громадської ради МОН щодо потреби у доопрацюванні механізмів по забезпеченню деяких сегментів роботи системи ЗНО. Як і щодо вже працюючих різних робочих груп експертів по доопрацюванню та підготовці нормативно-правових актів для оновлення змісту діяльності нашої системи освіти.

Тут саме час нашому освітньому менеджменту вищого рівня звернути увагу на ось цю лінію думки Юрія Бутусова як, за висловом Анатолія Матіоса, живого «втілення суспільного експертного середовища»: у наших умовах жодна ідеологія, жодні гасла, навіть жодні лідери не можуть підмінити собою організаційної роботи.

У контексті зібрань освітніх експертів для роботи над проектом того чи іншого документу громадськість та влада давно переконалися у вкрай низькій продуктивності такого їх формату, за якого залучені тим чи іншим чином експерти озвучують в повітря своє бачення, потім починають з цього приводу сперечатися до «посиніння», щоб насамкінець констатувати: «А текст проекту так фактично й не просунувся».

Якою бачиться більш продуктивна організація експертної роботи? Причому зі збереженням її командного формату, бо ж «одна думка добре, дві краще, а резонансне їх узгодження є якраз те, що було треба»?

По-перше, до виконання завдання запрошується з десяток таких експертів, які ВЖЕ мають конкретні ознаки своєї ПЕРСОНАЛЬНОЇ здатності до письмового вираження конструктивних пропозицій з даної тематики.

Гарні ритори з теми, гарні академісти, котрі знають її зміст як такий та просто гарні профільні спеціалісти від практики, яка застаріла і несе руйнівні проблеми не є контингент-гарантом успішності проекту.

Очікувати пропозиції дійсно новоякісної організації справи можна від людей, котрі цими тематично-профільними ідеями давно живуть без можливості їх просунути у життя, а не від тих, хто звик діяти за наказами.

По-друге, ці експерти беруться за виконання завдання у контакті пліч-о-пліч одне з одним. Тобто сідають в одному приміщенні за свої компи і починають писати – кожен своє бачення, спочатку, як структури, так і підструктурних елементів змісту цільового документу. Більшу частину часу панує тиша, яку кожен може перервати тим чи іншим конкретним питанням, бо ж так буває значно швидше, ніж шукати у Вікіпедії, а для команди швидкість роботи є важливою. Крім того, знаючим людям профільні питання зазвичай до вподоби і вони їх не нервують, а навпаки – приносять насолоду від своєї професійності та усвідомлення бути корисним для команди.

По-третє, модератор збирає всі окремі іменні файли в один документ нічого не змінюючи, окрім того, що формує його табличний формат, де праворуч з’являється один вузенький стовпчик для (+) чи (–) та один більш широкий - для фраз доповнення чи змін.

Ці стовпчики використовуються кожним експертом для фіксації свого ставлення до пропозицій від всіх інших. При цьому кожен може підійти до колеги, щоб наживо отримати потрібне йому пояснення щодо тієї чи іншої конкретної позиції версії документа.

По-четверте, модератор за тим чи іншим (практика покаже) критерієм відкидає всі пропозиції, що отримали багато мінусів(-) і повторно надсилає на компи експертів вже скорочену версію. Експерти повторно «чистять» чи доповнюють цей варіант.

По-п’яте, модератор подає остаточну версію на екран для обговорення наживо кожної позиції через призму можливого її протиріччя з текстом Конституції та паралельно формує додаток з переліком тих існуючих норм, що потребуватимуть змін за умови прийняття проекту, над яким робоча група попрацювала.

Звісно, що це лише чернетка, але той формат роботи експертів у вигляді «круглих столів», що поширений зараз, точно не є кращим, ніж запропонований тут. Одну статтю писати одночасно вдвох апріорі не є можливим.

Оригинал

Освіта.ua
23.02.2017

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!