Е. Панич: дипломы у нас продаются отдельно от знаний

Для получения результата надо делать что-то иное, а не то же, что всегда, только более тщательно

Е. Панич: дипломы у нас продаются отдельно от знаний

Автор: Елена Панич, кандидат исторических наук, эксперт Реанимационного пакета реформ, группа «Освіта-наука».

Постійно живу з відчуттям, що надто багатьом людям надто багато треба пояснювати. Напевне, це від того, що панівні дискурси і практики інші, ніж мені б хотілось. Люди звикли до них і вперто не хочуть розуміти, що для отримання іншого результату треба робити щось інше, а не те ж саме, що завжди, тільки ретельніше.

Сьогодні мала завзяту дискусію про те, чому треба скасувати дипломи державного зразка. Скасувати для всього, що вище за середню освіту. Просто скасувати їх як клас. І як інституцію, бо такі дипломи в нас мають інституційний характер.

Чому їх треба скасувати? Тому що вони в нас продаються окремо від знань. «Диплом державного зразка» в нашій системі - це окрема вартість. Його продають різними способами абсолютно автономно від освіти - починаючи від більш чи менш умовного продажу державної акредитації навчальним закладам для того, щоб вони мали право видавати такі дипломи, закінчуючи продажем самих дипломів та бланків до них.

Чи буде скасування диплому державного зразка сприяти якості освіти? Буде. Тому що його відсутність зробить навчальні заклади більш відповідальними за якість освіти, яку вони надають.

Диплом закладу освіти - це відповідальність закладу освіти, його візитівка, свідчення його якості. Диплом «державного зразка» - це фейк, симулятор, який дозволяє ні за що не відповідати і переводити стрілки на «державу, яка гарантує...», і на ефемерні «державні стандарти», які є набором якихось мінімально-бюрократичних вимог. «Диплом державного зразка» не дозволяє побачити різницю між хорошим і поганим закладом освіти.

Довелося відповідати на питання: чому дерегуляція і дебюрократизація буде сприяти якості освіти? Зійшлися на тому, що зарегульованість і забюрократизованість з'їдає ресурси, які могли б піти безпосередньо на освіту.

Ще були питання: для чого потрібна держава, якщо в неї забрати право регулювати освіту і видавати дипломи державного зразка? Питання мене дійсно завело в тупик. Якщо це основна функція нашої держави, то й дійсно, для чого така держава?

Оригинал

Освіта.ua
22.02.2017

Популярные блоги
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
И. Ликарчук: шароварщина и отчеты вместо воспитания Воспитательной работы как системы формирования человека уже давно нет, а есть гам, шум, трескотня
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев