Н. Хоменко: мы реформируем образование для образования

Не реформируйте образование для образования, любуясь призрачными успехами, а подумайте о молодежи

Н. Хоменко: мы реформируем образование для образования

Автор: Николай Хоменко, заслуженный сотрудник образования, заместитель директора ГУ НМЦ «Агроосвіта».

Делегування повноважень, або як вирішується питання з молодшим спеціалістом

«Два кроки назад, один крок вперед», – дещо перефразований вислів відомого отримувача вищої освіти екстерном, апологета свободи, братства і рівності.

Власне кажучи, це те, що ми маємо сьогодні з молодшим спеціалістом. З вищої освіти, проскочивши попередній рівень середньої спеціальної, опинилися в професійно-технічній. Два роки потому пройшли в дискусіях.

У технікумах і коледжах розмірковували, як ці зміни вплинуть на престижність навчального закладу, у вищих інстанціях визначились, як вийти з ситуації, яка, на перший погляд, була досить простою – цей рівень підготовки перевести в професійно-технічну освіту, «звільнивши» вищу і підсиливши професійну.

Згадаємо, що понад двадцять років реформували молодшого спеціаліста під вищу освіту – інтегровані навчальні плани і програми, кредитно-модульна система, кадровий потенціал, ступенева безперервна освіта, університетські центри з відповідними структурами – і це далеко не повний перелік того, що зроблено.

А нині що? На останньому засіданні Комітету ВР один з депутатів заявив, що запровадивши ЗНО для випускників коледжів, запобігаємо корупційній складовій під час вступу в вищий навчальний заклад?! Дехто сором’язливо нагадав, що в університети зараховують 30–40 відсотків молодшого спеціаліста. Дуже тихо про це сказано. А було б добре, щоб 70–80! Тоді б ми мали якісну вищу освіту, за яку так всі переймаємося.

Один з попередників реформаторів говорив, що необхідно стрімко бігти, щоб залишатися на місці, а щоб кудись потрапити, необхідно бігти в два рази швидше. Куди потрапити? Та ніхто нас ніде не чекає, й інтеграція в європейський освітянський простір з конвертованим дипломом залишилась лише мрією. А щодо того, як бігти, то ми можемо позмагатися лише з нашою молоддю, яка біжить на навчання в Польщу, Чехію, Німеччину.

Напевно, настає період зупинитись і проаналізувати, що зроблено за роки незалежності. З чимось погодитись, від чогось відмовитись, а до чогось повернутись. Перестаньмо все руйнувати дощенту, а потім…?

Повертаючись до тих кроків, про які говорилось на початку, якщо зробили два назад, то зробимо нарешті крок вперед: давайте надамо статус підготовки молодшого спеціаліста рівню вищої професійної освіти. Компроміс? Напевно так. І нічого боятися терміна «вища професійна освіта» і дивитись на технікуми зверхньо – на що зазіхнули! 25 років були в вищій освіті, до цього готували педагогічні колективи, а тепер зась?

Напевно, слід перестати реформувати освіту для освіти і милуватися примарними успіхами, а поставити на чільне місце молоду людину, яку хочемо зробити професійно підготовленою, інтелектуально розвиненою, комунікабельною та інтегрованою в світовий економічний і соціальний простір.

Освіта.ua
15.02.2017

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!