Леонид Булава: просьба уважать труд преподавателей

Стоит беспокоиться о качестве высшего образования, а не о соблюдении формальных условий

Леонид Булава: просьба уважать труд преподавателей

Автор: Леонид Булава, преподаватель Полтавского педуниверситета имени В. Г. Короленко.

В останній час неодноразово привертав увагу до проблеми надмірної завантаженості професорсько-викладацького складу розробкою і постійною переробкою навчально-методичного забезпечення освітнього процесу та волюнтаризму з боку перевіряючих цього забезпечення.

Знаючи, що продовжується робота над проектами державних стандартів вищої освіти, нових ліцензійних умов, Положення про акредитацію освітніх програм, а також узагальнюючи пости колег при обговоренні проблеми, просив би Вас звернути увагу, що:

  • в більшості європейських і північноамериканських університетів навчально-методичне забезпечення - то справа автономії ВНЗ і особистої відповідальності викладача. Замість Н-МКД на десятки й сотні сторінок, укладених за жорсткими «нормами», як правило, загальнообов'язковим документом є Syllabus навчальної дисципліни обсягом від однієї до кількох сторінок, доступний для загального ознайомлення в електронній формі;
  • в ліцензійних умовах існує поняття «постійна робоча група освітньої програми», «Гарант освітньої програми». На жаль, загальне положення про групу і Гаранта прописане недостатньо. А це могли б бути структури, які значною мірою відповідають за забезпечення внутрішньої якості освітнього процесу, оскільки складаються з професіоналів. Натомість, функції контролю практично повністю покладені на навчальні відділи й служби, працівники яких далекі від знань тонкощів конкретної освітньої програми, і тому перевіряють навчально-методичне забезпечення на предмет його відповідності «букві і титлі» форм, за основу яких взяті форми горезвісного Наказу міністра Д.Табачника 2012 року.

Причіпки щодо відповідності цим формам і постійні переробки Н-МКД після перевірок виснажують фізичні сили і висмоктують душу викладачів. Тим більше, коли претензії пред'являються від непрофесіоналів - це вкрай образливо. Така ситуація, в поєднанні з іншими проблемами вищої освіти, вкрай негативно впливає на моральний клімат у колективах і працездатність викладачів.

Тому велике прохання: при розробці вищезгаданих документів пам'ятати, що за вашими рішеннями - майбутнє української освіти, доля викладачів і студентів. Будьте зваженими. Радьтеся із громадськістю, не нехтуйте нею.

Вам, як керівникам, варто звернутися з таким же проханням до експертних комісій з акредитації спеціальностей та ДІНЗ: турбуватися про якість освіти, а не про дотримання формальних умов.

Оригинал

Освіта.ua
02.02.2017

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!