![]() |
Управление соображениями популярности в принятии важных решений заслуживает осуждения |
Ю. Федорченко: популярность при реформах образования
Автор: Юрий Федорченко, кандидат философских наук, независимый образовательный аналитик-консультант.
Про популярність при реформуванні сфери освіти
У прагненні популярності немає нічого дивного; людське марнославство та страх перед остракізмом живлять ту схильність. Дорікати людині за подібну схильність позбавлено сенсу.
Однак спроба керуватися при ухваленні суспільно значимих рішень міркуваннями популярності все ж заслуговує на осуд. Суспільно значимі рішення мають бути не стільки популярними, скільки правильними.
Керівники МОН та інші високоповажні особи, від яких залежить ухвалення рішень щодо майбутнього української освіти, повинні не загравати з громадськістю, а лише роз’яснювати свою позицію останній. Звісно, якщо така позиція має місце!
Стратегічно важливі реформи в сфері освіти сьогодні не можуть бути популярними! Не варто марнувати час на пошук популярних і водночас раціональних пропозицій, достатньо лише останнього.
Так, має постійно тривати робота по роз’ясненню відповідних пропозицій влади, однак таке роз’яснення не має бути направлено неодмінно на їх популяризацію.
Таке роз’яснення має бути лише спробою ведення конструктивного діалогу з можливими опонентами,що може слугувати справі прояснення відповідних пропозицій та виявлення їх слабких місць.
Правильні рішення потребують не популярності, а відповідальності.
Освіта.ua
27.12.2016