Григорий Клочек: литература против клипового сознания

Студенты с клиповым сознанием оказываются функционально неграмотными, не понимают тексты

Григорий Клочек: литература против клипового сознания

Автор: Григорий Клочек, доктор филологических наук, профессор.

Ця стаття була написана приблизно місяць тому. І лише недавно оприлюднена на сайтах.

Але тепер я написав би її по-іншому, інакше розставляв би акценти. І вони були б більш тривожними.

Справа у тому, що останнім часом мав багато розмов зі своїми добрими знайомими, університетськими викладачами математики та інформатики, які, до того ж, мають гарну гуманітарну розвинутість.

Висновок, до якого ми прийшли спільними зусиллями, полягав у тому, що теперішні студенти, котрі прийшли в університет з уже виробленою кліповою свідомістю, виявляються функціонально неграмотними.

Вони погано РОЗУМІЮТЬ ТЕКСТИ, ні, не художні, а звичайні, наприклад, інструктивні. Не бачать усіх слів, не сприймають смислу речення. Фактично більшість з них не вміє висловлювати письмово думки. Проблема надзвичайно серйозна. Невже так масово деградуємо?

І тут ми сходилися на думці, що шкільна літературна освіта має виробляти особливу методичну систему, спрямовану на те, щоб протистояти розвитку кліпової свідомості.

Якби зараз працював над цією статтею, то, очевидно, приділив би більше увагу роздумам про те, яким чином вивчення літератури змогло б протистояти масовим захворюванням на кліпову свідомість Проблема серйозна, яка мала б постати в центрі сучасної психолого-педагогічної науки.

Її, цю проблему, пророче передбачав В. Сухомлинський.

Оригинал

Освіта.ua
12.12.2016

Популярные блоги
А. Костюк: Польше нужны таланты, а Украине – нет? Система высшего образования Украины обречена продуцировать массовый образовательный продукт, а не уникальный
И. Ликарчук: учиться нужно только тем, кто этого хочет Полное общее среднее образование должно быть не общеобязательным, а общедоступным
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев