Елена Панич: этатизм и эгоизм - проблемы законопроектов

Люди не могут выйти за пределы коллективной «матрицы понимания», что государство отвечает за все

Елена Панич: этатизм и эгоизм - проблемы законопроектов

Автор: Елена Панич, кандидат исторических наук, эксперт Реанимационного пакета реформ, группа «Освіта-наука».

Вчора довелося вперше модерувати засідання робочої групи по доопрацюванню законопроекту «Про освіту». Цікавий досвід і неоднозначний.

Мушу сказати, що за півтора роки співпраці з Комітетом з питань науки і освіти я бачу в більшості обговорюваних законопроектів дві головні проблеми:

1) етатизм;

2) корпоративний егоїзм.

Люди не можуть вийти за межі колективної «матриці розуміння», що держава має відповідати за все, все визначати, все регулювати. Але при цьому є якісь інтереси освітян-науковців (переважно соціальні), які автори законопроектів зазвичай намагаються «застовпити».

На практиці ні те, ні інше не спрацьовує до кінця. Хоча не можна сказати, що воно взагалі не працює.

Закони часто стають інструментом тиску і торгу, їхнє виконання чи невиконання стає результатом переваги тих чи інших політичних сил. Закон в нас не перестає бути політичним документом навіть після його прийняття, коли він вже мав би бути документом нормативним.

Вчора були гострі дискусії з приводу термінів, які мають вживатися в законі. По суті це переросло у такий собі семінар експертів, які пояснювали контексти термінології і її перекладу з англійської мови (скажімо, термін «компетентності» чи «компетентність»). Якщо навіть формулювання термінів викликає так багато суперечностей, то не важко уявити, що буде далі.

Але, зрештою, мені хотілось би, щоб обговорення, які будуть попереду, відкривали можливість для спільного розуміння, компромісних рішень, щоб інтереси і погляди кожного могли бути враховані.

Оригинал

Освіта.ua
30.11.2016

Популярные блоги
Е. Северенчук: что делают учителя, которых обманули? Если учителя не бастуют - значит, им можно давать обещания, которые потом не выполняются
Т. Ткачук: в этом году была одна проверка письменных работ ЗНО На очень важном этапе проведения ЗНО происходит субъективное оценивание письменных работ
А. Заможская: я боюсь уроков трудового обучения Есть страны, где дети на трудовое обучение записываются в очередь, потому что там учат тому, что им интересно
Александр Мирошниченко: раздумия с табелем в руках Роль школы стала совсем непонятной в этом мировоззренческом хаосе дистанционного обучения
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев