Елена Панич: государственные вузы боятся конкуренции

Представители «государственных-национальных исследовательских учебных заведений» находятся в панике, фрустрации и депрессии

Елена Панич: государственные вузы боятся конкуренции

Автор: Елена Панич, кандидат исторических наук, Национальный педагогический университет им. Драгоманова.

Вчора обговорювали "Правила прийому до ВНЗ". Обговорювали шість годин. Відчуття не лише втраченого дня, але втраченого життя. Соціалізм - це зло. Все, що він залишає по собі, це випалена земля.

Люди, які придумали собі імідж надійності через те, що вони представники "державних-національних-дослідницьких навчальних закладів", не просто бояться чесної конкуренції. Вони в якійсь паніці-фрустрації-депресії від очікування несподіваних поворотів, які принесе їм ринок освіти. Всі розуміють, що повільно йдемо на дно. Але дна ще не досягнуто. Все ще є надія "нагнути" Міністерство освіти і пролобіювати вигідні для себе рішення. Хоча потроху приходить розуміння, що такі рішення - це лише відстрочка катастрофи.

Тільки звичка вибивати собі преференції не дає мужності прийняти виклик.

Лобістські стратегії - це не захист освіти, це руйнування освіти, навіть якщо вони прикриваються словами про "стратегічну важливість спеціальностей для економіки країни". Немає в нас вже стратегічно важливих спеціальностей. Наша економіка практично не потребує людей з вищою освітою. Принаймні з такою вищою освітою, як у нас.

Потрібна реформа, комплексна і серйозна реформа знизу, ініційована самими навчальними закладами. Потрібно змінювати програми, модернізувати їх, виборювати чесну свободу і автономію для наукових досліджень, а не займатися осідланням коника під назвою МОН. Вже не той час, коли можна безкарно доїти державу. Треба брати участь у будуванні її, відбудовуванні країни, брати на себе відповідальність.

Але всі мої заклики до цього сприймаються цими educational authorities як наївний лепет. Все це наївно. Наївно думати, що люди будуть готові самостійно виходити з зони комфорту. Ні, вони будуть триматися за неї з істериками і надією вижити за рахунок інших. З ностальгією і розмовами про те, як "колись було правильно, а зараз неправильно". Будуть жити в ілюзіях і боротися за ці ілюзії до кінця.

Оригинал

Освіта.ua
12.10.2016

Популярные блоги
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
И. Ликарчук: шароварщина и отчеты вместо воспитания Воспитательной работы как системы формирования человека уже давно нет, а есть гам, шум, трескотня
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
tug1955
ВО многом согласен. Требует уточнения только то, что классическое образованиеможно и нужно сохранить, в т.ч. медицину. Поиск в науке выявит перпективные направленияЮ с ориентацией на зарубежный опыт, поэтому усилить языковую подгоовку будущих физиков, химиков, математиков. Они смогут напрямую транслировать западное образование добавляя наши удачные направления. А вот политехнические науки - оставить на уровне техников, что и требует сегодня рынок, насыщенный автоматизированными производствами. Упразднить закостенелую Академию педнаук. Развитие отечественной инженерии пойдет за счет западных идей - это нормально. Главное не ставить искуственных препятствий для тех молодых людей которые стремятся поскорей освоить минимальные знания для псевдо профессий- менеджер, экономист, психолог.