Владимир Бахрушин: разбор порогов "сдал/не сдал"

Результаты ЗНО показали низкий уровень выпускников - отражение системных проблем образования

Владимир Бахрушин: разбор порогов "сдал/не сдал"

Автор: Владимир Бахрушин, главный эксперт группы "Образование" Реанимационного пакета реформ.

Сьогодні було визначено пороги "склав/не склав" для ЗНО з фізики, хімії та географії.

Несподівано хорошими виявилися результати з географії, де прохідний бал встановлено набагато вищим за поріг "сліпого" вгадування. І при цьому кількість тих, хто не склав ЗНО, набагато нижча порівняно з іншими дисциплінами.

Найбільш дискусійним було питання щодо фізики. Частина членів комісії пропонувала "підтримати" абітурієнтів і встановити прохідний бал нижчим за поріг "сліпого вгадування". Цей поріг фактично відокремлює групу абітурієнтів, чиї знання з дисципліни є нульовими.

Погодження з таким рішенням означало б, що ми продовжуємо рухатися у напрямі подальшої деградації фізико-технічної освіти, бо саме абітурієнти з мінімальними балами, як свідчить багаторічна практика, йдуть вчитися на педагогічні спеціальності, а потім йдуть працювати до школи. І відтворюють там свою безграмотність. Більшість членів комісії з таким підходом не погодилася.

Ще цікавішою була ситуація з хімією, де встановити прохідний бар'єр нижчим за поріг вгадування запропонували експерти, які готували пропозиції (щоправда значення порогу "сліпого" вгадування вони не знали). Комісія трохи підняла цей бар'єр. Тим не менш, результати ЗНО вчергове засвідчили вкрай низький рівень підготовки багатьох випускників, що є відображенням системних проблем української освіти. Багато важливих заходів, які б сприяли підвищенню її якості, містить проект нового Закону про освіту. Але грошей на освіту і політичної волі на оновлення освітнього законодавства у значної частини нашого політикуму немає.

Оригинал

Освіта.ua
24.06.2016

Популярные блоги
Е. Кравченко: неужели только экзамен гарантирует знания? Надо создавать не экзамены, а систему нормального патриотического воспитания в школах
Я. Абрамейцева: в чем цель обязательной математики? Выпускники 2023 важнейшие годы почти не имеют возможности овладевать предметами вообще
Игорь Ликарчук: хайп вокруг оценивания учеников Оценка давно утратила дидактическую значимость и превратилась в холодную формальность для отчета
Е. Козолуп: почему учитель должен работать на 150%? «Менеджеры» довели образование до такого состояния, что учитель должен делать свою работу на 150% при любых условиях
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев