И. Совсун: почему внедряются выборочные дисциплины

Типичные вопросы, которые звучат при обсуждении внедрения выборочных дисциплин

И. Совсун: почему внедряются выборочные дисциплины

Автор: Инна Совсун, первый заместитель министра образования и науки.

Окремі приклади успіхів реформи університетів - це добре, але безперечно питання запровадження вибіркових дисциплін - це довгий і складний шлях. І ми лише на його початку.

Деталі та виклики обговорювались на нараді в КНЕУ 30 травня.

Такої кількості охочих прийти на подію, щоб послухати презентації, я не пам'ятаю. Вочевидь, університети розуміють неуникненність переходу на вибіркові дисципліни для студентів, проте не всі розуміють механізми реалізації цієї норми.

Найтиповіші питання, які постійно звучать при обговоренні впровадження вибіркових дисциплін такі.

1) А яким чином гарантувати викладачеві ставку, якщо частину курсів обирають студенти і університет не може гарантувати, що у конкретного викладача виберуть курс?

Відповідь: ніяк. Одна з причин, чому впроваджуються вибіркові дисципліни - щоб через конкуренцію стимулювати викладачів покращувати курси, зацікавлювати студентів, тому що чим кращим буде курс - тим більше студентів на нього запишеться, і тим вищу ставку (і зарплату) отримуватиме викладач.

2) Як формувати розклад, якщо студенти з однієї групи записуються на різні дисципліни?

Відповідь: не намагатись скласти щільний розклад; розклад з "вікнами" - єдиний можливий шлях. Якщо у розкладі обов'язкових дисциплін є "вікна" - то вищі шанси на те, що буде час відвідувати іншу дисципліну. Ну і звісно питання кількості курсів, які слухають студенти одночасно - теж важливе. В американських і європейських університетах студенти слухають одночасно 4-6 курсів, і це звісно автоматично означає вільніший розклад і уможливлює відвідування курсів на вибір.

3) Студенти - це діти, вони самі не знають, чого вони хочуть, вони не можуть адекватно обирати, що їм треба слухати.

Відповідь: студенти - це дорослі люди, котрі мають право обирати Президента і Верховну Раду, мають право воювати за цю країну, мають право вступати у шлюб і т.д. Давайте не будемо вважати, що вони не здатні зробити вибір щодо того, які курси їм цікаві.

Про це та багато чого іншого - за посиланням.

Оригинал

Освіта.ua
08.06.2016

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!