![]() |
Альтернативный механизм определения проходного балла - выход за пределы порога угадывания |
В. Белый: что делать с порогом «сдал/не сдал»
Автор: Владимир Белый, заместитель директора по УВР, физико-технический лицей г. Херсона.
НА «ПОРОЗІ» УНІВЕРУ
Мова про поріг «склав/не склав». Звісно, не кожен здатен співати, але горлати пісні схильний чи не кожен з нас. І так у будь-якій справі: не кожен зможе її зробити, але зімітувати мастаків багато.
Комісія по визначенню порогу вже другий рік поспіль не може вийти за межі можливості для сліпого вгадування, а тому її діяльність з державницьких позицій навіть не нульова, а така ж негативна як і та практика, що існувала раніше.
Легко спрогнозувати, що під час всіх наступних засідань знову буде не більше двох членів з 16-ти, котрі пропонуватимуть піднятися вище ніж поріг вгадування та може ще 2-3, котрі голосуватимуть хоча б за те, щоб не опускатися на саме його дно (діапазон сліпого вгадування).
Суспільство не лише розуміє які тут спрацьовують тіньові площини правди життя, а й давно про них як відверто говорить, так і закликає до очищення. НА СЛОВАХ, поки що.
Чи є альтернативний механізм?
ТАК!
ПРОПОНУЮ:
- перше, відмовитися від КОМІСІЙНОГО формату прийняття рішення, щодо балу, який стає індикатором МІНІМАЛЬНОЇ спроможності випускників шкіл до навчання на рівні складності програм ВНЗ;
- друге, замість цього задавати УРЯДОВОЮ ПОСТАНОВОЮ на кожні п'ять років щораз більш адекватний задачам системи освіти ІНДИКАТОР, який буде визначатися обсягом успішного виконання атестаційного завдання. Наприклад, 25% балів від загальної кількості КРИТЕРІАЛЬНИХ балів тощо.
Відтак зможемо дійсно по-державному збалансувати як оптимальне співвідношення між здобувачами освіти різних рівнів та напрямків (системи ПТО у тому числі), кардинально підняти мотивацію до навчання, так і надійно захистити принцип рівного доступу до освіти, не підмінюючи його зрівнялівкою у вигляді псевдоосвіти, котра точно стала проблемою національного масштабу. Відтягування моменту прийняття рішення по її подоланню лише проблему поглиблюватиме, чим поставить під ризик майбутнє країни в цілому як такої.
Не має підстав сумніватися, щоб нам бракувало спеціалістів, здатних правильно визначити прохідний бал так, щоб не тільки вийти за межі порогу сліпого вгадування, а й забезпечити щонайкращий перехід випускників шкіл від програм загальної середньої освіти до програм професійно-дорослої підготовки без спотворень сутності та місії освітньої діяльності у різних її сегментах.
Потрібна лише так звана, і така у нас дефіцитна, політична воля дійсно державного, тобто пронародного спрямування, а не її популістський ерзац.
Освіта.ua
27.05.2016