В. Белый: что делать с порогом «сдал/не сдал»

Альтернативный механизм определения проходного балла - выход за пределы порога угадывания

В. Белый: что делать с порогом «сдал/не сдал»

Автор: Владимир Белый, заместитель директора по УВР, физико-технический лицей г. Херсона.

НА «ПОРОЗІ» УНІВЕРУ

Мова про поріг «склав/не склав». Звісно, не кожен здатен співати, але горлати пісні схильний чи не кожен з нас. І так у будь-якій справі: не кожен зможе її зробити, але зімітувати мастаків багато.

Комісія по визначенню порогу вже другий рік поспіль не може вийти за межі можливості для сліпого вгадування, а тому її діяльність з державницьких позицій навіть не нульова, а така ж негативна як і та практика, що існувала раніше.

Легко спрогнозувати, що під час всіх наступних засідань знову буде не більше двох членів з 16-ти, котрі пропонуватимуть піднятися вище ніж поріг вгадування та може ще 2-3, котрі голосуватимуть хоча б за те, щоб не опускатися на саме його дно (діапазон сліпого вгадування).

Суспільство не лише розуміє які тут спрацьовують тіньові площини правди життя, а й давно про них як відверто говорить, так і закликає до очищення. НА СЛОВАХ, поки що.

Чи є альтернативний механізм?

ТАК!

ПРОПОНУЮ:

  • перше, відмовитися від КОМІСІЙНОГО формату прийняття рішення, щодо балу, який стає індикатором МІНІМАЛЬНОЇ спроможності випускників шкіл до навчання на рівні складності програм ВНЗ;
  • друге, замість цього задавати УРЯДОВОЮ ПОСТАНОВОЮ на кожні п'ять років щораз більш адекватний задачам системи освіти ІНДИКАТОР, який буде визначатися обсягом успішного виконання атестаційного завдання. Наприклад, 25% балів від загальної кількості КРИТЕРІАЛЬНИХ балів тощо.

Відтак зможемо дійсно по-державному збалансувати як оптимальне співвідношення між здобувачами освіти різних рівнів та напрямків (системи ПТО у тому числі), кардинально підняти мотивацію до навчання, так і надійно захистити принцип рівного доступу до освіти, не підмінюючи його зрівнялівкою у вигляді псевдоосвіти, котра точно стала проблемою національного масштабу. Відтягування моменту прийняття рішення по її подоланню лише проблему поглиблюватиме, чим поставить під ризик майбутнє країни в цілому як такої.

Не має підстав сумніватися, щоб нам бракувало спеціалістів, здатних правильно визначити прохідний бал так, щоб не тільки вийти за межі порогу сліпого вгадування, а й забезпечити щонайкращий перехід випускників шкіл від програм загальної середньої освіти до програм професійно-дорослої підготовки без спотворень сутності та місії освітньої діяльності у різних її сегментах.

Потрібна лише так звана, і така у нас дефіцитна, політична воля дійсно державного, тобто пронародного спрямування, а не її популістський ерзац.

Оригинал

Освіта.ua
27.05.2016

Популярные блоги
А. Костюк: Польше нужны таланты, а Украине – нет? Система высшего образования Украины обречена продуцировать массовый образовательный продукт, а не уникальный
И. Ликарчук: учиться нужно только тем, кто этого хочет Полное общее среднее образование должно быть не общеобязательным, а общедоступным
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев