![]() |
Порог "сдал/не сдал ЗНО" только замылит глаза, давая возможность принять в вузы практически всех |
Игорь Ликарчук: порог "сдал/не сдал" нас не спасет
Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования.
Прозріли чи робимо вигляд, що прозріли? Я не втомлювався говорити про руйнацію шкільної освіти, починаючи з 2008 року. Але ніхто не чув і не хотів слухати.
Думаєте, що врятуємося встановленням результату "склав/не склав ЗНО" на рівні порогу вгадування?! Не врятуємося. Лише очі замилимо, даючи можливість прийняти до ВНЗ практично всіх, хто вгадав відповідь. А через 4-5 років в господарський комплекс і, зокрема, в школи знову прийдуть безграмотні фахівці. Засилля таких у школах - головна причина руйнації не лише математичної освіти.
Бо, якщо ви думаєте, що в кращому стані шкільна гуманітарна освіта, то глибоко помиляєтеся. Особливо іноземна мова.
Сьогодні загальна середня освіта іще тримається на трьох стовпах: толкові вчителі радянського вишколу, кількість яких щороку зменшується; невелика кількість педагогів середнього і молодшого віку, одержимі своєю справою, але які не можуть нормально існувати на вчительську зарплату й тому поступово вимиваються із шкіл; репетитори, до яких звертається більше 70% тих, хто готується складати ЗНО.
Чи врятують ці три стовпи ситуацію? Не врятують. Тож будемо жахатися від подібних цифр іще багато років.
Освіта.ua
26.05.2016