О. Смирнова: диагноз нашего образования: contra spem spero

Учителям и чиновникам нужно превратиться в учеников, готовых менять мир и себя

О. Смирнова: диагноз нашего образования: contra spem spero

Автор: Оксана Смирнова, учитель.

Contra spem spero – саме такий діагноз з латинською назвою має на даний час ситуація в сучасній освіті. Уже без надії сподіваються на зміни в шкільному житті вчителі, батьки, а найбільше діти. Зміни наче ось-ось мають народиться, а проте щось їм весь час заважає. Освітній галузі дуже потрібні свіжі ковтки повітря після нафталінової совдепівської задухи. Час іде, а все залишається на стадії розмов, гіпотез і припущень.

Поради йдуть звідусіль – змінювати радять систему, зміст, суть освіти, намагаються створити опорні школи, впровадити дванадцятирічку, ліцеї тощо. Експерти з усіх боків вказують на ключові проблеми педагогічної системи: нестача фінансування, неякісні підручники, необхідність сертифікації вчителів, відсутність чітких цілей сучасного навчання чи відсутність зв’язку з сучасним життям і таке інше. Всі, звичайно, мають рацію, але насправді просто не вистачає самих дій, конкретних та рішучих. Може вже досить все обговорювати, пора працювати?

Уявіть, що учню-старшокласнику дали домашнє завдання написати реферат, а він щоразу на урок приносить один абзац і так уже протягом кількох місяців. Що б вчитель поставив такому школяру за домашню роботу? Звичайно, «незадовільно». Чому сучасні освітні урядовці поводяться як двієчники? Суспільству, мабуть, варто поставити чіткий deadline для них, аби новий Закон «Про Середню освіту» нарешті народився.

Дозволю собі процитувати нашого міністра пані Лілю Гриневич: «Можна написати чудовий компетентнісний зміст, але якщо немає вчителя, який вміє і розуміє, яким чином це викладати – і реформа не відбувається».

У центрі змін, отже, сам вчитель. Потрібно наважитись на реформу кожному окремому педагогу, відштовхнутись від минулого і просто піти вперед. Не варто говорити про сумніви і досить усе зважувати. Вчителям і урядовцям потрібно перетворитися на учнів, ініціативних, цікавих, впевнених в завтрашньому дні і готових змінювати світ і себе в суспільстві. Лише спільна готовність до реформ дасть поштовх до покращення системи освіти в країні.

Освіта.ua
26.05.2016

Популярные блоги
И. Ликарчук: кому и для чего нужны измерения? Каждый учитель без дорогого общенационального измерения знает, какие пробелы в знаниях имеют ученики
В. Онацкий: что делать с учителями-пенсионерами Если учитель достиг пенсионного возраста, то это вовсе не означает, что он не является современным
А. Истер: поиск оптимального формата НМТ-2023 Обязательным для выпускников должно быть тестирование и по истории Украины, и по математике
Александр Мирошниченко: обучение – это не пытки В Украине ребенок без таланта к математике полноценным человеком не считается
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев