Игорь Ликарчук: оптимизация вузов совковыми методами

Почему оптимизация сети университетов проводится совково-административными методами?

Игорь Ликарчук: оптимизация вузов совковыми методами

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования.

Усі ЗМІ другий день поспіль передають інформацію про студентські хвилювання в Чернівцях, зумовлені рішенням про об’єднання двох університетів. Нагадаю, що в історії української вищої освіти це далеко не перший випадок, коли студенти висловлюють свою незгоду з подібними діями чиновників. Хочу нагадати ініціаторам й виконавцям такого рішення, що один із міністрів української освіти після таких протестів пішов у відставку...

У мене немає жодного сумніву в тому, що в Україні не повинна бути така кількість університетів, якою вона є. Дуже добре знаю, що багато університетів насправді такими давно не є, або ніколи ними і не були. Але…

Чому, так звана оптимізація мережі університетів, проводиться совково-адміністративними методами? Чому не створюється потужне конкурентне середовище в системі вищої освіти, під впливом якого оптимізація мережі відбувалася б природним шляхом? Чому для оптимізації мережі не використовується розподіл державного замовлення між університетами на реальних конкурентних засадах?

Чому й досі не зробили жодного кроку по створенню незалежної системи оцінювання якості вищої освіти, результати функціонування якої дадуть можливість робити висновки про ефективність роботи того чи іншого університету? Й таких «чому» є багато. Відповіді на них немає…

Оригинал

Освіта.ua
03.02.2016

Популярные блоги
Д. Семенов: убивает ли бесплатность образования его развитие? Каждая инвестированная в обучение гривна - это не только польза для себя, эти деньги двигают отрасль в целом
Р. Харчук: борьба за ЗНО по литературе необходима Пусть закрываются ненужные псевдоуниверситеты, а ЗНО - это единственное спасение образования
И. Ликарчук: бумажный или электронный журнал? Что изменится в школьном образовании от появления электронного журнала?
А.Мирошниченко: для чего нужны учебники? Талантливым педагогам не нужны учебники, они знают предмет и стремятся преподавать своими словами
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев