Сергей Горбачев: это были парламентские неслушания

Директор киевской школы о впечатлениях от парламентских слушаний по вопросам образования

Сергей Горбачев: это были парламентские неслушания

Автор: Сергей Горбачев, директор Специализированной школы №148 г. Киева.

Відвідування парламентських слухань з питань освіти залишило гнітюче враження.

Навіщо набивати у сесійну залу півтисячі людей, які приїхали з усієї України в надії, що їх почують, коли на трибуні — ті самі остогидлі фейси депутатів, які й так багато років поспіль не вилазять із ящика?

Навіщо запрошувати представників батьківської громадськості, якщо не давати їм слова?

Я навіть не знаю, чи запрошували до зали вчителів, студентів або когось з представників учнівського самоврядування. І добре, якщо не запрошували: принаймні, вони не відчували себе статистами під час цієї огидної вистави.

Статистика — невблагана річ: левову частину часу виступів (70 хвилин з 180) забрали спічі депутатів та чиновників, які й так мають безліч можливостей висловити свою думку під час безкінечної балаканини у міністерствах та комітетах.

Депутати знов відібрали у освітян можливість висловити суспільству своє бачення. Бачення тих людей, на яких взагалі тримається освіта, тих, хто за ганебну зарплатню та під тиском маразматичних циркулярів не дозволяє остаточно зірватися у провалля майбутньому країни: нашим дітям.

Це було парламентське неслухання, демонстративне ігнорування думки громади заради можливості політичним нарцисам знов лізти на трибуну.

Єдиний світлий момент цього паноптикуму — репліка головуючої, яка після литвінівського популістичного маразму зауважила, що той у минулому як голова Верховної Ради та керівник Адміністрації Президента мав безліч можливостей зробити те, за що він вчора так розпинався з трибуни.

Резюме.

Я навіть не знаю, навіщо все це було.

Конструктивна позиція профільного комітету Ради давно відома: пані Гриневич її неодноразово оприлюднювала — і притомні люди в освіті її підтримують.

Позиція МОН також добре відома: «держать і не пущать», зберегти дурну модель освіти, яку навіть називати «економічною» язик не повертається.

Бо незважаючи на всі вчорашні «ррреволюційні» заяви пана міністра, чиновники вперто не хочуть брати на себе відповідальність за розумне та відповідальне витрачання грошей на освіту, що можливо лише за умови системного запровадження принципу освітньої послуги.

Зараз продовжується напружена робота над текстом базового законопроекту «Про освіту». Вноситься багато адекватних правок та досить суттєвих змін.

Є надія, що закон все ж відповідатиме вимогам освіти.

Але якщо депутати ухвалюватимуть цей закон так само, як вчора лізли на трибуну, не даючи можливості висловитися багатьом з тих, хто справді розуміється на справі — діла не буде.

Оригинал

Освіта.ua
10.12.2015

Популярные блоги
Д. Коптило: реформаторы не виноваты, что изменений нет Далеко не Клопотенко, Супрун или Гриневич виноваты в том, что перемен к лучшему не происходит
В. Онацкий: репетиторство как альтернатива школе Бороться с репетиторством не стоит, но нужно улучшать образовательный процесс в школах
Олег Фасоля: на сколько же выросла зарплата учителя? Государство не может обеспечить уровень зарплаты, который должен соответствовать статусу педагога в обществе
А. Костюк: Польше нужны таланты, а Украине – нет? Система высшего образования Украины обречена продуцировать массовый образовательный продукт, а не уникальный
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
ОЛЬГА
ВЫСТУПЛЕНИЕ ПРИКОРМЛЕННЫХ ВЫСОКИМИ ДОХОДАМИ И НЕ РАБОТАЮЩИХ В ШКОЛЕ НА СТАВКУ ВУЗОВСКИХ,ЭКСПЕРТОВ,ЧИНОВНИКОВ