Забруднення атмосфери вихлопними газами. Реферат
У рефераті подано відомості про зниження забруднення атмосфери вихлопними газами від двигунів внутрішнього згоряння
У викидах двигунів внутрішнього згоряння (ДВЗ) міститься понад 100 шкідливих сполук, котрі умовно можна розбити на шість груп:
- діоксид вуглецю, водяна пара, водень, кисень;
- оксид вуглецю;
- окиси азоту; окис азоту;
- вуглеводні;
- альдегіди;
- сажа.
При використанні в ДВЗ етилованих бензинів з вихлопними газами в атмосферу викидаються сполуки свинцю.
При згорянні 1 тонни бензину в атмосферу викидається, кг:
- оксидів вуглецю - 39,5;
- вуглеводнів - 34;
- окисів азоту - 20;
- діоксиду сірки - 1,55;
- альдегідів - 0,93.
При згорянні 1 тонни дизельного пального в атмосферу викидається, кг:
- оксиду вуглецю - 21;
- вуглеводнів - 20,
- окисів азоту - 34;
- альдегідів - 6,8;
- сажі - 2.
Масовий склад викидів значною мірою залежить від режимів експлуатації та справності систем ДВЗ і своєчасності проведення регулювань.
На збільшення витрат пального та шкідливих речовин у вихлопних газах карбюраторних двигунів найістотніше впливають:
- зношеність жиклерів карбюратора,
- порушення регулювання системи холостого ходу та регулювання рівня пального в карбюраторі,
- зношеність деталей прискорювального насоса,
- підвищення гідравлічного опору повітряного фільтра,
- неправильна установка запалювання,
- неправильна величина зазору в контактах переривача та їх забруднення,
- нагар на свічках запалювання,
- знижена температура охолоджувальної рідини,
- зношеність деталей кривошипно-шатунного механізму,
- порушення регулювання між клапанами та штовханами тощо.
Згадані несправності збільшують витрату пального на 10%, а кількість шкідливих речовин у викидах - на 15-50%.
В дизельних ДВЗ на збільшення витрати пального та складу вихлопних газів впливають наступні несправності:
- зменшення тиску в приску,
- покриття голки форсунки смолистими відкладеннями,
- закоксовування сопел розпилювачів,
- зношеність плунжерних пар паливного насоса,
- засмічування повітроочищувача,
- зміна кута вприску,
- зниження температури охолоджувальної рідини,
- зношеність деталей паливного насоса, газорозподілу та шатунно-кривошипного механізму.
В залежності від виду несправності витрата пального в дизельних двигунах може збільшуватися до 20%, а кількість викидів шкідливих речовин - на 20-100%.
Зниження викидів шкідливих речовин ДВЗ можна досягти застосуванням наступних методів:
- рідинної та полум'яної, нейтралізації;
- ежекційного допалювання;
- використанням каталізаторів;
- подачею повітря у випускний колектор;
- застосуванням антидимових фільтрів тощо.
Зниження вмісту шкідливих речовин у викидах ДВЗ можна забезпечити і за рахунок застосування присадок до пального - метанолу, водню, скрапленого газу та емульсій.
05.07.2011