Проведення аналізу статистичних даних з безпеки. Реферат
У рефераті подано відомості про проведення та результати аналізу статистичних даних з безпеки
За останні п'ять років в цілому по Україні кількість дорожніх пригод зменшилась на 9%, загиблих в них людей на 0.1% і травмованих - на 9%, тобто було зареєстровано на 3.4 тис. автоаварій менше, уникло тяжких травм майже 3.8 тис. чоловік. Так, якщо в 1997 році було скоєно 37944 дорожньо-транспортних пригод, в яких загинуло 5988 і поранено 41964 чоловік, то за 2001 рік ці показники склали відповідно 34541 ДТП, 5984 чоловік загиблих і 38196 - травмованих.
За минулий рік на території країни сталося 34541 дорожньо-транспортні пригоди, в минулому 2000 р. – 33339.
Внаслідок ДТП загинуло 5984 чоловік та 38196 поранено. В минулому році - 5185 та 36636 відповідно.
Державтоінспекція стурбована аварійністю на пасажирському автотранспорті.
Аналіз аварійності на пасажирському автотранспорті свідчить, що протягом останніх двох років загострився стан дорожньо-транспортного травматизму на цьому автотранспорті. Не став виключенням і поточний рік.
За 8 місяців 2002 року з вини водіїв автобусів вже скоєно 297 дорожньо-транспортних пригод, в яких загинуло 49 та поранено 443 чоловік. Кількість ДТП зросло на 3.5%, а число загиблих та травмованих людей збільшилась відповідно на 44 і 10,2 відсотки. Скоєно ряд резонансних дорожніх пригод, які мали тяжкі наслідки. У 10 таких пригодах загинуло 19 і травмовано 78 чоловік. Особливе занепокоєння викликає стан дорожньо-транспортної дисципліни на пасажирському автотранспорті приватних власників. У поточному році з вини водіїв приватних автобусів сталося 193 (+15.6%) ДТП, в яких 34 (+100%) чоловіки загинули і 298 (+22.6%) поранено, а питома вага становить 65% від всіх пригод на цьому автотранспорті.
Аналіз вказаних пригод свідчить, що значна частина перевізників працює без ліцензій, дозволів конкурсних комітетів на перевезення пасажирів, паспортів маршрутів, погоджених схем та розкладів руху.
Технічний та санітарний стан транспортних засобів не відповідає вимогам правил, норм і стандартів із забезпечення безпеки дорожнього руху. Медичний огляд та інструктаж водіїв з питань безпеки руху перед виїздом на маршрути не проводяться. Під час роботи на маршруті водіями грубо порушуються Правила надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 1997 р. № 176, та Правила дорожнього руху України.
Все це призводить до створення аварійних ситуацій та скоєння дорожньо-транспортних пригод з тяжкими наслідками. Крім цього, власниками автобусів та мікроавтобусів самовільно, без дозволу ДАI та інших уповноважених організацій, проводиться переобладнання рухомого складу (встановлюються додаткові місця для сидіння та інші), для перевезення пасажирів на відстань 500 км і більше перевізниками, нерідко, використовується лише один водій, а не два, як того вимагають Правила надання послуг пасажирського автотранспорту, при цьому водіями не дотримується режим праці і відпочинку, що призводить до їх перевтоми та скоєння ДТП з тяжкими наслідками.
Наприклад, 14.08. 2002р. на автодорозі Херсон-Сімферополь приблизно о 02 годині ночі водій мікроавтобуса Мерседес Бенц виїхав на смугу зустрічного руху та скоїв зіткнення з вантажним автомобілем МАЗ-504. У результаті дорожньої пригоди 6 чоловік загинуло і 12 отримали тяжкі травми. Попередньою перевіркою встановлено, що водій, здійснюючи рейс з м. Чернівці до Сімферополя та у зворотному напрямку, знаходився за кермом понад 30 годин без відпочинку, автобус не був забезпечений двома водіями. Крім цього, у водія був відсутній шляховий лист, схема маршруту та розклад руху, а термін дії ліцензійної картки на транспортний засіб закінчився у березні п. р.
З метою активізації роботи щодо забезпечення безпеки пасажирських перевезень автотранспортом МВС спільно з Мінтрансом України підготовлено наказ від 14.06. 2002р. № 574/390, яким передбачено проведення спільних дій з цього питання.
Під час проведення спільних заходів тільки у липні п. р. перевірено 32 тис. автобусів, в т. ч. 13.8 тис. приватних власників, при цьому було виявлено 3395 автобусів, які експлуатувалися з технічними несправностями, що також призводить до скоєння дорожніх пригод. Наприклад, 11.09. 2002р. в м. Вінниці через технічну несправність маршрутного мікроавтобуса Мерседес, що належить приватному підприємцю, сталося загорання в його салоні, в результаті чого отримала опіки пасажирка.
Виявлено 3660 порушень ПДР, допущених водіями автобусів, в т. ч. 62 факти керування транспортними засобами у нетверезому стані, 128 - керування автобусами без категорії "Д", 725 - використання автобусів на постійних маршрутах без відповідних. документів (дозволів, ліцензій, схем маршрутів і т. і.), 989 - переобладнання автобусів з порушення чинних вимог.
Враховуючи такий стан з аварійністю на пасажирському автотранспорті, Державтоінспекцією і надалі будуть вживатися заходи щодо посилення контролю за здійсненням пасажирських перевезень на маршрутах.
13.08.2011