КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
№ 777 від 27 серпня 2010 року
Про затвердження
Положення про освітній округ
Відповідно до статті 9 Закону України "Про загальну середню освіту" Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Положення про освітній округ, що додається.
Прем’єр-міністр України М. АЗАРОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 27 серпня 2010 р. № 777
ПОЛОЖЕННЯ
про освітній округ
Загальні положення
1. Це Положення визначає правовий статус, порядок утворення та основні засади діяльності освітнього округу (далі - округ).
Округ - добровільне об’єднання у межах адміністративно-територіальних одиниць навчальних закладів системи дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної та вищої освіти, що спрямовують свою діяльність на створення умов для здобуття громадянами загальної середньої освіти, впровадження допрофільної підготовки і профільного навчання, поглиблене вивчення окремих предметів, забезпечення всебічного розвитку особистості, а також закладів культури, фізичної культури і спорту, підприємств і громадських організацій (далі - суб’єкти округу).
Один чи кілька навчальних закладів у разі потреби можуть виконувати функції опорних закладів (далі - опорний заклад). Округ може функціонувати і без опорних закладів.
2. Округ у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", "Про загальну середню освіту", "Про професійно-технічну освіту", "Про вищу освіту", "Про позашкільну освіту", цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами.
3. Округ утворюється з метою:
4 Основними завданнями округу є створення єдиного освітнього простору в межах адміністративно-територіальної одиниці та належних умов для забезпечення навчально-виховного процесу, реалізація допрофільної підготовки і профільного навчання, розвиток творчих здібностей, нахилів, обдарувань дітей, впровадження сучасних освітніх технологій.
5. Суб’єктами округу незалежно від підпорядкування, типу і форми власності можуть бути:
6. Округ може мати власну назву.
Порядок утворення округу
7. Для утворення округу орган управління освітою:
8. Правовідносини між суб’єктами округу регулюються договором про спільну освітню діяльність, в якому, зокрема, зазначається:
9. Опорні заклади округу та їх кількість, напрями диференціації (профілі навчання) визначаються органом управління освітою з урахуванням пропозицій суб’єктів округу, перспектив соціально-економічного розвитку території, демографічної ситуації, освітніх потреб населення та за погодженням з органами, до сфери управління яких вони належать.
Рада округу
10. З метою ефективного управління округом та забезпечення координації його діяльності утворюється рада округу.
11. Рада округу формується з керівників суб’єктів округу, представників місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування (за їх згодою).
12. Раду округу очолює голова, який обирається членами ради з її складу відкритим голосуванням простою більшістю голосів. Голова ради округу, його заступник та секретар обираються на строк не менше ніж один рік.
13. Засідання ради округу відбувається за потребою, але не рідше ніж два рази на рік. Рішення ради округу приймається простою більшістю голосів за умови, що у засіданні бере участь не менше ніж дві третини загального складу ради, та вноситься до книги протоколів засідань.
14. Рада округу на підставі цього Положення розробляє положення про округ, яке погоджується з усіма керівниками суб’єктів округу та затверджується органом управління освітою.
15. Рада округу:
- подає пропозиції органові управління освітою щодо перерозподілу навчальних годин між навчальними закладами - суб’єктами округу, організації навчально-виховного процесу, маршрутів шкільних автобусів, що забезпечують підвезення учнів і педагогічних працівників до місця навчання, роботи та додому, діяльності міжбібліотечного абонементу для тимчасового перерозподілу та формування бібліотечних фондів;
- координує проведення виховної роботи з метою ефективного використання наявної матеріальної бази суб’єктів округу для позаурочної, гурткової, секційної роботи, організації дозвілля дітей, учнів, вихованців та їх родин;
- сприяє діяльності соціальної, психологічної та логопедичної служби;
- координує разом з районним (міським) науково-методичним центром методичну роботу, спрямовану на:
Опорний заклад
16. Опорний заклад - навчальний заклад, що надає повну загальну середню освіту, забезпечений кваліфікованими педагогічними кадрами, має сучасну матеріально-технічну і навчально-методичну базу, зручне розташування і забезпечує допрофільну підготовку та профільне навчання, поглиблене вивчення окремих предметів.
17. Під час утворення опорного закладу беруться до уваги:
18. Основними завданнями опорного закладу є:
19. Навчально-виховний процес в опорному закладі здійснюється відповідно до робочого навчального плану з конкретизацією варіативної складової частини і визначенням профілю (профілів) навчання.
20. Опорний заклад може мати свій штатний розпис, затверджений в установленому порядку, в якому додатково передбачаються штатні одиниці.
21. Управління опорним закладом здійснюється відповідно до вимог законодавства в галузі освіти, його статуту та цього Положення.
22. Опорний заклад може мати у своєму складі інтернат з частковим або повним утриманням учнів (вихованців).
Організація навчально-виховного процесу в окрузі
23. Організація навчально-виховного процесу в окрузі регламентується договором про спільну освітню діяльність, положенням про округ та нормативно-правовими актами, що визначають напрями діяльності суб’єктів округу.
24. Суб’єкти округу провадять діяльність відповідно до спільного плану роботи, що розробляється керівниками суб’єктів округу та затверджується радою округу, а також власного річного і перспективного планів.
25. З метою належної організації допрофільної підготовки та профільного навчання за пропозицією ради округу орган управління освітою може приймати рішення про перерозподіл годин у межах навчальних планів суб’єктів округу. У такому разі для організації навчально-виховного процесу складається єдиний робочий навчальний план суб’єктів округу та встановлюється режим їх роботи.
26. Єдиний робочий навчальний план суб’єктів округу складається колегіально за участю всіх керівників (заступників керівників) суб’єктів округу та узгоджується з робочими навчальними планами закладів, що входять до складу округу.
27. У разі коли допрофільна підготовка та профільне навчання забезпечуватиметься на базі опорного закладу, предмети, можуть викладатися як педагогічними працівниками опорного закладу, так і викладачами навчальних закладів - суб’єктів округу.
28. До проведення факультативних занять, курсів за вибором, занять у спортивних гуртках та спортивних секціях можуть залучатися працівники закладів культури, охорони здоров’я, фізичної культури і спорту на договірних умовах відповідно до законодавства.
29. Режим роботи суб’єктів округу встановлюється у межах часу, визначеного в установленому порядку єдиним робочим навчальним планом суб’єктів округу.
30. Розклад навчальних занять суб’єктів округу складається відповідно до єдиного робочого навчального плану суб’єктів округу з дотриманням педагогічних та санітарно-епідеміологічних правил і норм.
31. Єдиний робочий навчальний план суб’єктів округу, режим роботи, розклад навчальних занять, маршрути шкільних автобусів погоджуються з керівниками навчальних закладів - суб’єктів округу та затверджуються органом, до сфери управління якого вони належать.
32. У разі коли учні (вихованці) здобувають знання за обраним профілем навчання на базі навчальних закладів - суб’єктів округу:
33. З метою координації навчально-виховного процесу в окрузі не рідше ніж один раз на рік проводяться спільні засідання педагогічної ради суб’єктів округу. Протоколи таких засідань вносяться до книги протоколів засідань педагогічних рад кожного суб’єкта округу.
27.08.2010
Facebook |
Twitter |