В. Онацкий: снова в школу или о творческой работе учителя

Работа в школе – это не только уроки и общение с учениками, но и куча бюрократической псевдодеятельности

В. Онацкий: снова в школу или о творческой работе учителя

Автор: Владимир Онацкий, заместитель директора школы по учебно-воспитательной работе.

22 листопада більшість шкіл починає працювати в очному режимі. Звісно, що дехто з колег вже призабув особливості такої роботи. Але завжди знайдуться ті, хто нагадає, що робота в школі – це не лише уроки та спілкування з учнями, а ще й купа бюрократичної, формальної псевдодіяльності.

А ще, як забути, що діяльність кожної школи, кожного вчителя знаходиться під пильною увагою учнів, батьків та неймовірної кількості контролюючих органів. Тому зовсім не дивно, що просторами інтернету «гуляє» нагадування колегам про те, як ми знову будемо працювати:

«Отже, нагадую, зайшовши до школи, покажіть на вході результати аналізів, сертифікат зеленого кольору, довідку про відсутність судимості та поганих думок. Розпишіться, що прийшли, зазначте час, щоб засвідчити, що прийшли вчасно, зробіть відбиток пальця, сітківки ока, щоб довести, що прийшли саме ви.

В учительській розпишіться у щоденному наказі про нерозголошення персональних даних. Взявши журнал, розпишіться, що взяли журнал.

До класу необхідно прийти за 15 хвилин до початку уроку. Учні мають розписатися, що претензій до вчителя не мають. Далі учні слухають щоденний інструктаж про порядок пересування школою, правильне миття дошки, намочування ганчірки та користування крейдою. Учні розписалися у журналі інструктажів.

До 9.00 необхідно надіслати щоденний звіт до ВО про кількість дітей.

Нарешті почався урок. Урок ретранслюється на сайт Міністерства, в електронні щоденники, сайт школи, на ресурс для сторонніх спостерігачів.

Домашнє завдання не питається, тому що не можна питати без вільного волевиявлення учня. Оцінки виставляються лише високого рівня та лише за письмовою згодою учня. Після уроку відеозапис надсилається експертам. Учні ставлять підпис, що прослухали урок у повному обсязі та претензій до надавачів освітніх послуг та й до самих освітніх послуг не мають.

На перерві вчитель складає аналіз уроку, підтверджує його печаткою у директора та розписом у завуча, надсилає звіт до ВО.

На початку перерви учні проходять інструктаж з правил поведінки на перерві. Розписуються.

***

Шість (сім, вісім) уроків відучилися. Учням зачитується інструктаж про правила переміщення територією поза школою. Учні розписуються, ідуть додому.

Учитель пише звіт за день, робить аналіз оцінок, пише план наступного дня, складає діагностичну карту успішності та відправляє все це до ВО.

Збирається педрада за підсумками проведеного дня. Протокол педради надсилається до міністерства.

Далі коротеньке, години на дві-три, онлайн навчання вчителів новим методам, формам та прийомам роботи, згідно з останньою Концепцією синергії розвитку об'єднаного творчого потенціалу учасників освітнього процесу.

Після КПК учитель обдзвонює батьків учнів, щоб дізнатися, чи дійшли діти. Нагадує їм про щоденний фотозвіт дозвілля дітей. Запис телефонного дзвінка зберігається у базі школи.

На виході зі школи вчитель перевіряється на наявність крейди у кишенях, грошей у гаманці, незареєстрованих на винесення шкільних зошитів.

Шкільне подвір'я вже освітлюється ліхтарями. Учитель прибирає листя, сніг, знищує амброзію (залежно від сезону), робить фотофіксацію, знімки відправляє до місцевої адміністрації. Там їх вранці передивляться, робочий час чиновників адміністрації давно закінчився, перевірять правильність дати, яка на них зазначена.

Тепер може йти додому.

Удома вчитель консолідує фотозвіти батьків про дозвілля та хобі дітей до єдиного звіту, відправляє його до управління, яке розміщує цей звіт на своїй сторінці у ФБ. Потім звертається до батьків, друзів, знайомих, знайомих знайомих, домашніх улюбленців з проханням поставити вподобайку під фотозвітом.

Пізніше проводить обов'язковий онлайн-урок зі свого предмета. Робить звіт щодо відвідуваності уроку, аналізує свої помилки, планує самоосвіту. Надсилає звіт до ВО.

Ось і ніч. Глибока ніч. Учитель лягає спати з гарними та радісними думками. Та уві сні мозок учителя не спить, він шалено розробляє персональну стратегію підвищення соціальної відповідальності перед учнями, батьками, країною. Ще трохи – і буде новий робочий день. Готуйся радо зустріти його, учителю...»

Звісно, трохи перебільшено, не всі правильно названі імена «старших товаришів», та разом з цим якось болісно від того, що робота вчителя (я вже не кажу про роботу директора чи заступника) така забюрократизована, стільки в ній непотребу, що у вчителів майже не лишається часу та сил на співтворчість з учнями.

Оригинал

Освіта.ua
22.11.2021

Популярные блоги
А. Костюк: Польше нужны таланты, а Украине – нет? Система высшего образования Украины обречена продуцировать массовый образовательный продукт, а не уникальный
И. Ликарчук: учиться нужно только тем, кто этого хочет Полное общее среднее образование должно быть не общеобязательным, а общедоступным
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев