Г. Сищук: положительная педагогика или метод зеленой ручки

Взрослые слишком зациклены на проблемах, не обращая внимания на достижения, и этим загоняют детей в тупик

Г. Сищук: положительная педагогика или метод зеленой ручки

Автор: Галина Сищук, учитель, г. Харьков.

Ми звикли концентруватись на промахах і зациклюємо на цьому дітей. Так, так, саме ми – дорослі, які бажають найкращого, заганяємо їх у глухий кут.

Ходить до мене одна дитинка.

– А тепер математика, – кажу.

– О-о-о, н-і-і-і-і. У мене проблеми із математикою...

Починаємо працювати. Задачу розбирає правильно: послідовність дій, пояснення, оформлення – все добре.

Відрізки будує, може обчислити довжину за заданими умовами. Периметр і побудова фігури – проблем немає. Так, обчислює повільно, підзабуває табличку, використовує неефективні методи обчислення, але ж обчислює.

У чому тут кардинальна помилка? У ставленні. Дорослі занадто зациклені на проблемах і не звертають уваги на досягнення. От і маємо повне небажання покращувати результат, адже робити щось тобі ненависне і не кожен дорослий може. Не те що дитя.

– Скільком дорівнює 7, помножене на 6?

– ... (мовчить)

– Не пам'ятаєш?

– ...(беззвучно трусить головою, готуючись до бурі)

– А пам'ятаєш, скільки буде 7 на 3?

– Так, 21..

– А якщо додати 21 і 21?

– 42... аааа 42!

– Тааак))) А кажеш, що не знаєш! Який секрет ми зараз використали? У яких випадках можна ним користуватися?

Позитивна педагогіка – це не постійне безпідставне нахвалювання. Це стратегія концентрації на досягненнях. Це пошук варіантів вирішення проблеми і напрацювання алгоритмів, які стануть «виручалочками» у складних ситуаціях.

Силами дитини. Не так, як зручно дорослим. А як найкомфортніше саме цій дитині.

Мені та-а-ак подобається, коли після занять діти вихваляються перед батьками!))) Вони пишаються собою, і зовсім не безпідставно.

Чудовий і дієвий метод зеленої ручки. І це зовсім не про колір пасти.

Оригинал

Освіта.ua
05.11.2021

Популярные блоги
Л. Гриневич: дети за границей имеют двойную нагрузку Чтобы избежать двойной нагрузки, необходимо наработать механизм перезачета результатов
Е. Северенчук: для детей важно качество расписания Не так важна нагрузка, как грамотный подход к формированию расписания и рабочего дня ребенка
В. Спиваковский: у родителей очень поменялись приоритеты На первое место вышла безопасность ребенка, на второе – социализация, и только на третье – знания
И. Ликарчук: где настоящая дерусификация образования? Дерусификация украинского образования не произойдет от изменений в программе по литературе
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев