![]() |
По неумению печатать всеми пальцами и еще кое-чему в Канаде узнают выходцев из бывшего СССР |
А. Журавлева: почему учителей не учат печатать?
Автор: Александра Журавлева, учитель, Канада.
Чим я зараз займаюсь? Вчусь швидкодруку!
«Міс Сандра, можна я візьму ноутбук? – питає Камерон на групі продовженого дня. –Нам дали домашнє завдання з швидкодруку», – додає третьокласник. А домашнє завдання -– це гра, де стрибаючи з кульки на кульку, треба натискати правильним пальцем правильну літеру і досягти певної швидкості.
«Продиктуйте ваше ім'я і прізвище», – попросила касир. І, дивлячись на мене, набрала його швидше, ніж я продиктувала.
А потім я почувала себе ніяково, коли бачила, як учителька дописує мою характеристику. Як піаністка – усіма пальцями вправно перебирає клавіші, дивлячись при цьому на монітор, телевізор і на мене. Вона ж на 10 років раніше вчилась у школі, університеті. Чи був у неї комп у той час?
Де ж була моя інформатика?
Початок 90-их. Я навчаюсь у 24 «Школі радості» (це так зневажливо її називали, але для мене вона була і залишилася яскравим і радісним спомином). У всіх школах інформатика з 10 класу, а нам ввели в 8-му, та ще й нові комп'ютери IBM привезли (виправте, якщо не так). Ми пишемо алгоритми і програмки для невеликих ігор, випробовуємо, поправляємо. Кольорово і цікаво!
10 клас, переходжу в спеціалізовану 3 школу (а цю називали «елітна»), а там ... старі «Корвети».
«Якщо а не а, k=1, то...», – ми більше часу писали отаку беліберду в зошитах, аніж щось клацали. Нащо? Ніц з цього не пам'ятаю.
Університет. Ми записуємо довжелезні конспекти, а найбільше про поєднання клавіш: Ctrl+C, Ctrl+alt+... а на заліку – набираємо вірш Шевченка з великими літерами і проміжками між стовпцями. І ми набирали правим вказівним, а хто був «профі», то двома вказівними, іноді перегукуючись: «А де Й? Не можу знайти Ї!»
Мишок не було. Але ж клавіатури були при всіх компах! Чому нас не вчили друкувати? Чому ж нам не «поставили руки», не вказали положення пальців і відповідно літер?
Забулись «k=», алгоритми і клавіші. Але ж руки би пам'ятали. Це і дрібна моторика, і м'язова пам'ять, і рухові рефлекси.
Мене якось запитали, як тут викладають інформатику? Що вчать?
А ніяк!!! Бо ні в початковій, ані в середній школі нема такого предмету. У 7–8 класі серед предметів на вибір з'являються дизайн, кодування, які передбачають використання комп'ютера. У підручниках ми вчили, що інформатика – це ICT(information and communication technologies), але мене не зрозуміли, коли я питала про ICT, треба було розшифровувати і пояснювати.
Комп'ютери і планшети використовуються в навчанні вже з 1 класу. Навички друкування, пошуку, збору, обробки інформації і створення свого кінцевого продукту опановуються на мові, математиці, природознавстві.
Для прикладу, урок читання в 1 класі (школа Боукрофт). Діти придумують історію, малюють фон, брусочки і кубики – це їхні герої. Завдання (вчителька пояснює, показує і допомагає): сфотографувати героїв на фоні і записати невеликий аудіофайл, оповідаючи свою історію. (див. фото). У класі є 2 комп'ютери, 2 ноутбуки, 3 планшети, проте використання екрану дуже продумане і дозоване.
За невмінням друкувати всіма пальцями впізнають вихідців з колишнього СРСР. Вгадайте, за чим ще? (Підказка – навичка зі школи).
Чи друкуєте усіма 10-ма пальцями?
Освіта.ua
07.07.2021