Ю. Полонская: как нивелировать «плюсы» школьной автономии

Почему статью о 175 днях учебного года начали выполнять только в этом году, да и то далеко не все регионы?

Ю. Полонская: как нивелировать «плюсы» школьной автономии

Автор: Юлия Полонская, редактор сайта Освіта.ua.

Автономія навчального закладу… Як можна нівелювати велику кількість позитивних моментів, закладених у цьому понятті, і при цьому посварити батьків, учителів, дітей між собою?

Дуже легко. Просто прописати в законі статтю, яку можна буде «читати» на власний розсуд (або на розсуд засновників навчального закладу, тобто органів місцевого самоврядування).

Мабуть, кожному українцю, так чи інакше пов'язаному зі школою, відомо, що цьогоріч чомусь різко згадали про норму ст. 10 розділу ІІІ закону «Про повну загальну середню освіту», де йдеться про 175 днів у навчальному році.

На папері все чудово, а на практиці вийшло, як завжди. Норму щодо 175 днів можна виконати, лише працюючи частину червня. І ось тут починається найцікавіше.

Одні регіони вирішили сумлінно виконувати закон і продовжили заняття до 7, 12, 14, 17 червня. (Цікаво, правда, що кількість доданих днів у багатьох різна і зовсім не кратна 5-денному навчальному тижню).

Мені можуть зауважити, що школи могли продовжувати канікули на різну кількість днів, і тепер їх треба відпрацювати. Але як тоді зрозуміти дописи деяких батьків у групі «Батьки SOS», що навіть у межах одного населеного пункту дві школи можуть мати різницю тривалості навчального року понад тиждень, хоча ніби на дистанційку й канікули обидві школи «ходили» однаково…

Цікавою є й мотивація відпрацювання – за вихідні та офіційно перенесені свята (наприклад, 8 Березня, День Захисника України, Великдень тощо).

Інші вирішили, що нічого змінювати в традиціях не будуть, і призначили свято Останнього дзвоника на 28 травня. (Тобто на них дія закону не поширюється?)

Треті продовжили навчальний рік у червні, але з 31 травня діти матимуть не уроки, а навчальні практики та екскурсії.

А в четвертих будуть працювати, як і багато років поспіль, пришкільні табори.

Що маємо в підсумку?

Тепер до роз’єднання суспільства долучилися не лише дорослі, а й діти… Як?

Уявіть населений пункт. Діти ходять до різних шкіл. В одній школі Останній дзвоник пролунає 28 травня, в другій – 8 червня, ще в якійсь – 14 червня.

А може, і в усіх 8 червня, але цей шматок червня одні сидітимуть на повноцінних уроках, інші – ходитимуть на екскурсії, а треті матимуть пародію на уроки на дистанційці.

Тобто настане літо, пригріє сонечко, але одним треба буде сидіти й виконувати домашнє завдання, бо ж завтра уроки, натомість інші можуть гуляти, бо в них канікули. Хіба не нісенітниця в межах країни?

І родзинка в обговоренні цієї теми в батьківській групі: регіони, у яких шкільне навчання триватиме до 28 травня, пишуть, що уроки в червні і відпрацювання за свята – це фейк, такого не може бути.

Отож знову батьків роз’єднали, так що вони вже не вірять одне одному, одні діти називатимуть «лохами» інших – тих, кому не пощастило і хто половину червня сидітиме за виконанням домашнього завдання. (І хто, вибачте, буде джерелом появи такого різновиду булінгу?)

Яскравою ілюстрацією є комент Аlina Spodeneiko: «Яке щастя, що у нас все по плану: 28 травня – останній день, у червні – пришкільний табір. Всі щасливі, всі сміються. Що цей треш із шопопало навчанням припиниться хоча б на 3 місяці...»

Ну й останнє питання, яке теж, я розумію, залишиться без відповіді. Чому в минулому році про норму закону, за якою школи мають «жити» з січня 2020 року, ніхто не згадав жодного разу, а цьогоріч її почали виконувати, але лише деякі регіони, і то вибірково?

Освіта.ua
19.05.2021

Популярные блоги
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
И. Ликарчук: шароварщина и отчеты вместо воспитания Воспитательной работы как системы формирования человека уже давно нет, а есть гам, шум, трескотня
А. Сидоренко: зачем репетиторам 200 баллов ЗНО? Показателем высокой квалификации педагога является успешность его учеников, в том числе по результатам ЗНО
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев