Г. Сищук: «медвежья услуга» для первоклассников

Раннее изучение программы первого класса - ошибочный путь, который не гарантирует успех в школе

Г. Сищук: «медвежья услуга» для первоклассников

Автор: Галина Сищук, учитель, г. Харьков. 

Досить поширена думка, що раннє вивчення програми першого класу допомагає дитині навчатися. Насправді такий шлях хибний і не дає гарантій успіху у школі. А от проблем може додати.

Уявімо дитину, яка за рік або два починає вивчати букви та вчиться обчислювати в межах десяти (тобто засвоює матеріал першого класу). При вступі до школи батьки впевнені, що дитина дуже здібна до навчання і чекають гарних результатів. А вона до школи ходити не хоче, завдання виконує «з-під батога» (хоч раніше це викликало задоволення) і не здатна навчатися самостійно.

Чому ж так? Відповідь саме у підготовці до школи.

Вивчаючи з дитиною матеріал першого класу, ви позбавляєте її можливості отримувати «радість пізнання» у школі. Діти підсвідомо постійно щось досліджують і пізнають. Це природній процес, стимулом якого є отримування задоволення від нових знань, відкриттів, досягнень.

Якщо позбавити дитину цих емоцій і створити умови багаторазового повторення одного і того ж матеріалу, то діяльність набридає, хочеться її уникати та важко на ній сконцентруватись.

Є і друга проблема. Основною навичкою учня початкової школи є «навичка навчання» – тобто учень або учениця має навчитися вчитись: самостійно шукати шляхи подолання проблем, самоорганізовуватись і докладати зусиль. А чи докладаються зусилля, якщо матеріал вже був заздалегідь розжований?

Ось так і виходить, що ми, у своєму бажанні створити кращі умови для навчання, робимо дітям «ведмежу послугу».

Тільки не подумайте, що я закликаю взагалі до школи не готуватися. Готуватись потрібно, просто це необхідно робити правильно. І про це я обов'язково розкажу пізніше.

Наразі наголошую, що читання, письмо і математика мають бути у школі, а не до школи. Або навчайтесь наперед усі 12 класів).

Чи підтримуєте мою думку? Який у вас досвід? Вчили дітей читати до школи?

Оригинал

Освіта.ua
12.05.2021

Популярные блоги
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
И. Ликарчук: шароварщина и отчеты вместо воспитания Воспитательной работы как системы формирования человека уже давно нет, а есть гам, шум, трескотня
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Пенсіонерка
Якщо дитина дошкільного віку читає та засвоїла чотири арифметичні дії в межах ста, то це додасть роботи тільки вчителю, бо треба буде давати їй індивідуальні завдання, щоб вона продовжувала розвиватись та на уроці їй було не нудно. Не розумію взагалі, що, на думку автора, треба робити, коли маля питає щось про букви або про розрахунки в магазині, говорити, хай чекає до школи? Вчити цьому треба, коли дитині цікаво, а не коли настане відповідний вік. Мої племінниці читали ще до трьох років, дочка - в чотири, причому ніяких спеціальних занять ми з сестрою не проводили, іноді на прохання дітей щось їм пояснювали. Що, це забрало в них дитинство чи не дозволило навчитись докладати зусиль? Життя показало, що ні.
Ольга
Проблема в тому, що школи проводять так звані співбесіди до першого класу: дитина має не просто рахувати до 10, а й робити обчислення в межах 10: додавання і віднімання, ну і читати. Так було з моєю дитиною, щоправда це гімназія