А. Журавлева: в Канаде не гонятся за программой

На уроке все происходит медленно, дети много играют и, вероятно, даже не понимают, что они учатся

А. Журавлева: в Канаде не гонятся за программой

Автор: Александра Журавлева, учитель, Канада.

З жартів наших українських випускників. 1 вересня. Вбігає до класу математичка і кричить: «Пишіть скоро число, класна робота, бо ми вже на 1 тему відстаємо».

У кожному жарті є лише доля жарту. І так було не лише з математики. Я з англійської жодного року не закінчила підручник, не довиконала свого планування, не довчила чогось згідно вимог програми. Мені завжди бракувало 5 – 10 уроків. І постійно гнала.

Тут не женуть.

Планування. Досвідчені вчителі пишуть планування на тиждень, і одразу готують матеріали по можливості на тиждень вперед.

  • Кімберлі має 1 «вікно» в п'ятницю, тому складає планування на тиждень вперед і готує все на понеділок: друкує, ламінує. На вихідні забирає додому різати.
  • У неділю приїжджає в школу на годину, привозить матеріали, змінює книжки на книжковій виставці, забирає коробочки з іграшками на стіл і знімає кришки з іменами дітей.(могла б це робити в п'ятницю після уроків, але в кінці тижня хочеться втекти швидше).
  • У понеділок в неї є ще одне «вікно» – готує все на вівторок і середу.
  • У середу планує уроки четверга й п’ятниці.

Звичайно, що всю підготовку до уроків неможливо зробити за 3 вікна на тиждень. Тому щодня після уроків з 2.30 до 4 доробляє якнайбільше у школі, щоб додому забрати лише витинанки.

Як виглядає її планування? Великий аркуш А3 з розкладом уроків на тиждень, де навпроти кожного предмету вона вписує пунктиками свій план. Прикріпляє цей план кнопками на коркову дошку біля столу. А поруч у верхній шухляді тумби матеріали поскладані у 5 папок: Пн, Вт, Ср, Чт, Пт. Відкриваєш папку Четвер, а там першими за розкладом 2 уроки малювання – у файлику 20 чорних аркушів, нарізані носи-морквинки і кольорові шарфики, білі пасочки нарізаних А4 – робитимемо сніговика. Далі буде бесіда про мир, тому роздрукувала і скріпила степлером невеличкі буклети-розмальовки.

Мені сподобалась її потижнева організація матеріалів і роботи. А ще таке планування є зручним, якщо приходить вчитель на заміну. Він бачить всі пунктики, які має виконати, а у відповідній папці готові всі роздруковки, у яких мають працювати діти.

Темп уроку. Ніхто нікуди не поспішає. Програма вимагає за вересень – жовтень навчитись рахувати і писати до 20, рахувати двійками, п'ятірками, називати сусідів числа. І це маючи 6 уроків математики на тиждень.

Відсиділа я перший тиждень, спостерігаючи, а з понеділка беруся за математику. Спитала Кімберлі теми уроків, що я маю дітям пояснювати і над чим працювати. «Рахуй до 20», – відповіла Кімберлі.

Як? Рахувати до 20 весь тиждень - шість уроків математики? І все? А ще що?

Pinterest мені у поміч - нашукала цікавих друкувалок, малювалок, витинанок про рахунок до 20. Позгадувала і напридумувала ігри з числами, та й Кімберлі мені підкинула ще декілька ідей. І ми 6 уроків помаленьку, не поспішаючи рахували до 20, писали числа на білих дощечках, вгадували сусідів, садили дітей до шкільного автобуса, грали в ігри з кубиками і фішками, різали, клеїли, друкували.

Математика зазвичай перші 2 уроки – 95 хв поспіль без перерви.

  • Кожен день починаємо з календаря: обговорюємо місяць, дату, день тижня (сьогодні, вчора, завтра) погоду, рахуємо двійками, п'ятірками і десятками робочі дні і прикріпляємо новий – сьогоднішній магнітик-кружечок. Кожні десять днів до першачків приходить Zero the Hero – Нулик-Герой, приносить аркуш-розмальовку 30, 40, 50... і карамельку. Тому діти з радістю рахують робочі дні до наступного приходу Zero the Hero. (У лютому святкують 100-ий день школи.)
  • Далі йде усна робота – рахунок до 20 вперед-назад (іноді з відео), ігри-вгадувалки.
  • Потім діти працюють з «інструментами»: вчитель називає число, а учні складають стільки кубиків-лего, пишуть число на маркерній дошці чи грають ігри з фішками і кубиком.
  • Невелика музична хвилинка щоб потанцювати-поспівати, і за 20 – 25 хв до кінця уроку приступаємо до друкування. Кожен учень отримує зошит з математики і аркуш А5 з завданням. Завдання (знайти можна в інтернеті) різні і навіть пасують до пори року чи свята: виріж числа-морозива і приклей «правильним» пінгвінам; порахуй гарбузи і впиши число на хатці відьми; надрукуй по рядку кожного числа і зафарбуй стільки ж подарунків.
  • Справившись з роботою, учні вклеюють аркуш у зошит з математики, учитель малює зірочку, якщо все вірно або ж просить поправити, якщо є неточності. Такого слова, як помилка, намагаються уникати, а кажуть щось позитивне і додають зауваження: "Вау, ти так гарно замалював хатки, а перерахуй їх ще раз!" Дитина рахує і виправляє свою помилку.

У кожному класі є «шустрики», які здають роботи вже через 7–10 хв, а є «черепашки», яким треба 15–20 хв.

Що робити?

Учні мають:

  • коробочки з інструментами (кубики, фішки, маркери, маленькі блокнотики);
  • коробочки з іграшками (лего, дерев’яні кубики, платикові фігурки, конструктори...);
  • 5 книжечок для читання мовчки.

Учитель лише вказує, що сьогодні можна взяти, якщо справився швидше. І шустрики за партою чи під партою тихенько складають лего чи гортають книжечку. Тихенько! Бо інакше відкладеш все на місце і ще 3 хв перерви просидиш у класі, поки інші ганятимуть надворі.

За 5 хв до дзвінка треба прибрати своє робоче місце (зошити здати, олівці, клей, ножиці сховати в шухляду парти, папірці в смітник, іграшки на поличку), одягнутися надвір і вишикуватися біля дверей.

Ось приблизно так виглядає урок - 95 хв математики! Думаєте, діти втомилися? Зовсім ні, бо все було повільно, багато гралися і, певно, навіть не зрозуміли, що вони вчилися.

Гайда на перерву!

Фото планування 26-30 жовтня

Оригинал

Освіта.ua
29.01.2021

Популярные блоги
А. Костюк: Польше нужны таланты, а Украине – нет? Система высшего образования Украины обречена продуцировать массовый образовательный продукт, а не уникальный
И. Ликарчук: учиться нужно только тем, кто этого хочет Полное общее среднее образование должно быть не общеобязательным, а общедоступным
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев