А. Овсянников: профанация физики в учебных планах

Вузам следует отказаться от профанации физики в учебных планах, иначе они потеряют студентов

А. Овсянников: профанация физики в учебных планах

Автор: Алексей Овсянников, учитель физики в Украинском физико-математическом лицее, г. Киев.

Довго вирішував, чи писати цей лонгрід. Спочатку буде анамнез, а потім – рецептура.

Є дитинка, на першому курсі одного з найкращих ЗВО країни, навчається на дуже престижній спеціальності на дуже престижному факультеті (уже інституті). Група - 15 людей. Фізику здавала одна людина, всі інші - англійську. Фізика за навчальним планом – 1 година на тиждень.

Мої любі друзі з наукового співтовариства будуть сперечатися, що так не можна, й вони мають рацію.

Лабки від механіки, через термодинаміку, електрику та магнетизм, оптику та атомку, все за один семестр. Лабки демонструються на відео, а потім оформлюється, використовуючи готові результати та відповідний протокол. Жодна людина в групі не розуміє, що вона робить, бо навіть місток Уітстона для них – загадка природи.

Лекцій і семінарів немає, звідки вони можуть знати. Я, у принципі, радий таким учням. Зробив – заробив, можна ще модуль здати, теж заробив.

Лабки, без лекцій та семінарів, один семестр, без ЗНО з фізики, з використанням закону реального газу, містка Уітстона тощо.

Постає питання. Нащо цей семестровий курс фізики, з якого я ще трошки зароблю, та нащо взагалі будь-якому «комп’ютерному» факультету ця фізика при подібному підході – не потрібна. Просто профанація.

Ще один учень, дуже відповідальний, прислав задачі ще з іншого дуже топового ЗВО країни. Правда, заочник. Та сама історія. Фізику не знає жодна людина в групі на рівні 7-го класу. Динаміка обертального руху твердого тіла, задача на теорему Штейнера (теорії про обертальний рух твердого тіла немає взагалі, є якісь електронні конспекти, що розраховані на мінімум 2 семестри повноцінної загальної фізики без атомки та ядерки). Далі там ще є усілякі приколи з хвильової оптики та атомки.

У цьому випадку людина хоче знати, що вона робить, людина доросла. Пояснюю, працюю, розбираю, вибираю різні розділи у різних підручниках, де вважаю, що написано краще. Дякую нашим ЗВО за можливість мазати масло на хліб.

Тепер висновки. Або наші дуже класні факультети/ інститути з комп’ютерних / мережевих / програмних технологій роблять фізику обов’язковим предметом ЗНО для вступу та, хоча б на рік, вводять курс загальної фізики, або не треба робити вигляд та розповідати динаміку твердого тіла та рівняння Ван-дер-Ваальса студентам, що не знають другого закону Ньютона.

З математики в мене теж питання, але нехай про те математики пишуть.

МамИ здають дітей на такі спеціальності, бо думають, що дітки стануть КОДЕРАМИ, але не розуміють, що то – питання курсів протягом півроку. Якщо ви хочете класні танчики (WoT), то без фізики нічого не буде, і в круті програмісти вас не візьмуть.

Те ж саме й з автоматизацією виробничих процесів. Шановні факультети / інститути / ЗВО – вирішуйте, що ви хочете, а не робіть вигляд, що даєте інженерну / фундаментальну освіту.

Відмовляйтесь від профанації фізики в навчальних планах. Інакше через 2-3 роки від вас всі абітурієнти підуть на 3-4 піврічних інтенсивних курси програмування в приватних конторах, і треба буде зачинятися.

Так, і нормально той же принцип роботи мереж (дротових та бездротових) на фізичному (мережевому фізичному) рівні теж важкувато пояснювати без фізики, знаю, робив.

А, і я таки шкільний вчитель.

Оригинал

Освіта.ua
05.11.2020

Популярные блоги
Д. Коптило: реформаторы не виноваты, что изменений нет Далеко не Клопотенко, Супрун или Гриневич виноваты в том, что перемен к лучшему не происходит
В. Онацкий: репетиторство как альтернатива школе Бороться с репетиторством не стоит, но нужно улучшать образовательный процесс в школах
Олег Фасоля: на сколько же выросла зарплата учителя? Государство не может обеспечить уровень зарплаты, который должен соответствовать статусу педагога в обществе
А. Костюк: Польше нужны таланты, а Украине – нет? Система высшего образования Украины обречена продуцировать массовый образовательный продукт, а не уникальный
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев