В. Белый: э-журнал избавит образование от бюрократии

Как электронный учебник не является копией бумажного, так и э-журнал не должен быть копией бумажного

В. Белый: э-журнал избавит образование от бюрократии

Автор: Владимир Белый, экс-заместитель директора по УВР, физико-технический лицей г. Херсона.

Як електронний підручник не є копією паперового, так і е-журнал не має бути копією паперового, а тому:

  • автоматом у вчителів відпадає потреба записувати теми уроків;
  • фіксацію відсутності учня на уроці має робити не вчитель прямим виходом у мережу під час уроку.

Це зона відповідальності секретаріату адміністрації закладу, яка має організувати спеціальний функціонал паперового «бігунка», за який відповідає староста класу, а вчитель мельком лише те контролює, щоб з нього оперативно вносити до е-бази закладу. Адже учні наповнюють заклад, як і вчителі, і саме він (заклад) має слідкувати за дисципліною праці.

Вчитель має працювати з учнями у вільному від цієї рутини режимі як педагогічний, а не процедурний працівник.

При цьому:

  • поточні оцінки «з місця» чи «біля дошки» взагалі не ставляться, а стовпчик оцінок за планові письмові тематичні атестації з'являється в е-журналі у ході їх перевірки: оцінка на листочку учня і відразу - оцінка в е-журнал;
  • у кінці семестру вчитель вносить до табеля учня поруч з підсумковою оцінкою, яка там з'являється автоматично, свій словесний коментар щодо прогресу/регресу у ставленні учня до навчання.

Всього-то й рутинних турбот.

Повідомлення батькам про проступки їхньої дитини робить не вчитель, а вихователь / тьютор / куратор під керівництвом заступника директора з позаурочної роботи закладу (не хочу писати - виховної).

При цьому інститут класних керівників у формі поєднання з учителюванням після введення е-журналу випарується як роса на сонці, бо є радянським анахронізмом.

Звісно, якщо більшість вчителів та менеджерів освіти не забажають повернення у ті часи.

Невже освітянська спільнота не за прозорість, відкритість, стандарти рівних підходів та ще й зі звільненням від паперової бюрократії, чи проти?

Е-журнал взагалі зніме купу існуючого бюрократичного баласту тим, що тільки письмові роботи тематичних атестацій стануть, як те давно у закордонних навчальних закладах, документом суворої звітності про виконання предметних програм і планів. Саме ці роботи на окремих листках прошиваються в адміністрації після оцінювання вчителем, апеляцій оцінок учнями/батьками і там зберігаються.

Тому-то «там» і дисципліна, порядність у сегменті оцінювання та практична відсутність списування/плагіату.

До речі, чому я б радів за українську освітню спільноту учнів, батьків та вчителів з впровадження е-журналів замість паперових?

Тому, що три роки контрактної роботи за кордоном, де про паперові класні журнали ніхто не знав, не покидають пам’ять з причини великої від того приємності.

Оригинал

Освіта.ua
08.10.2020

Популярные блоги
О. Калинич: выводы о дистанционном обучении Из понятия «дистанционное обучение» надо убрать слово «обучение», заменив на «имитация»
И. Ликарчук: образовательный процесс теряет смысл Результаты экзаменов не должны быть основанием для оценки работы учителя, это оценка работы учеников
Н. Глюз: снова старые схемы и двойные стандарты На ЗНО живет страшный вирус, его не берут ни маска, ни антисептик, а выпускной будут гулять без масок
А. Мирошниченко: советы учителям от киноактера Даже примитивная камера увеличивает все эмоции и раскрывает большие и маленькие секреты
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев