Е. Еременко: о границах измеряемости

Самое важное не "сколько", а "как", не спроста же слова «как» и «качество» этимологически однокоренные

Е. Еременко: о границах измеряемости

Автор: Елена Еременко, заместитель главы в Национальном агентстве по обеспечению качества высшего образования.

Із започаткування нової процедури акредитації нам щоденно доводиться відповідати на десятки запитань, і – на диво – вони не стають простішими, незалежно від кваліфікованості тих, хто ними цікавиться.

Передусім колеги звертаються за роз’ясненнями щодо годин, кредитів, кількості освітніх компонентів та позицій пункту 30 Ліцумов... Чого достатньо та скільки потрібно?

Розуміємо цілком умотивоване прагнення отримати підтвердження своєї точки зору або чіткі межі, куди легше буде вписатися.

Спробуймо спільними зусиллями з’ясувати, де ж усе-таки в акредитаційному процесі діють конкретні вимірювані норми, а де варто зважати на автономію ЗВО або реалії освітнього процесу.

Передусім, не забуваймо цифри Закону про вищу освіту, де визначено, що становлять обсяг підготовки: 180-240 кредитів – ОП бакалавра, 90-120 – ОП магістра, 30-60 кредитів – ОП доктора філософії. 25% з них для будь-якого рівня – дисципліни вільного вибору.

За наявності стандарту вищої освіти для конкретної спеціальності у ньому може бути вказаний обсяг освітньої програми, спрямований для здобуття загальних та спеціальних (фахових) компетентностей, іноді – кількість кредитів, які заклад вищої освіти має право визнати та перезарахувати на базі попередньої освіти (ступеня молодшого бакалавра або бакалавра за іншими спеціальностями).

Щодо Положення про акредитацію освітніх програм, додатку до нього – Критеріїв оцінювання освітніх програм, то там вимірювані показники відсутні. Навіть оцінки виражено через літери.

Знову ми наражаємося на чергову дискусію з цього приводу, бо ж незвідані глибини людської душі, але при цьому вона не припиняє прагнути конкретики.

Справді, подібний підхід не полегшує роботу ані ЗВО, ані експертних груп та галузевих рад. У різних університетах, для різних студентів на різних освітніх програмах не може завжди однаково працювати якась певна жорстко визначена міра «достатньо-недостатньо». Десь в ЗВО стихійно склалися «групи якості», які надають один одному допомогу з оновлення освітніх програм, а у когось і чітко адміністровані структури не допомагають покращити розуміння сучасних процесів. Тому ми готові відповідати на ваші запитання, але спочатку чесно спитайте себе – можливо, ви знаєте відповідь, та вона вас чомусь не влаштовує, бо вимагає зусиль і відповідальності?..

Отже, найважливіше не «скільки?», а «як?» Недаремна ж етимологічна спільнокореневість слів: ЯК і ЯКІСТЬ!

Оригинал

Освіта.ua
18.09.2020

Популярные блоги
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
И. Ликарчук: шароварщина и отчеты вместо воспитания Воспитательной работы как системы формирования человека уже давно нет, а есть гам, шум, трескотня
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев