Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна

Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ

Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна

Автор: Егор Стадный, экс-заместитель министра образования и науки.

«Маємо на меті збільшення ваги атестату при вступі до закладів вищої освіти, а відтак зростання мотивованості учнів до навчання в середній школі», - заявив тимчасовий виконувач обов'язків міністра освіти і науки України під час серпневої конференції.

Зараз за законом вага атестата у конкурсному балі може бути не більше 10%. За часів Табачника атестат важив 25%.

Я не вірю в те, що це станеться. Для цього потрібно змінити законодавство та зменшити вагу ЗНО. Для цього народні депутати мають наплювати на 70% українців, які вважають, що ЗНО ставить усіх у рівні умови...

Чому ідея Міносвіти хибна по своїй суті.

1. Почнемо з оцінки бажаного впливу. Нам пропонують просту формулу: чим більше будемо враховувати бал атестата, тим більшим буде бажання учнів вчитись у школі. Тобто серед таких чинників, як майстерність вчителів, шкільні умови, зміст самої програми, стосунки з батьками та друзями на перший план чомусь виставляють саме те, яка вага атестата. Мовляв, якщо у школі немає умов до вивчення фізики і її читає вчитель праці, то більша вага атестата при вступі все одно триматиме бажання учня, наприклад, у 8 класі вчити фізику на належному рівні. Виглядає досить сумнівно.

2. Гаразд, припустимо, що саме так все і працює. Враховуємо бал атестата більше, ніж зараз, і жага до шкільних знань майже 4 млн учнів моментально зростає. Але в цій формулі за замовчуванням закладено, що усі діти після школи мають йти до університету. Нагадую, що якраз з цим в Україні явно проблема. Ми маємо найвищий показник вступу до закладів вищої освіти в Європі, і така масовізація щонайменше не підкріплюється такими ж великими ресурсами та призводить до знецінення якості вищої освіти. Отже, у будь-якому випадку важливо розвивати альтернативу вищій освіті та стримувати масовізацію вищої освіти, якщо немає належного забезпечення її якості. Тут же навпаки - нам пропонують зіграти на масовізації вищої освіти. Якщо вже є бажання прив'язати бажання вчитись у школі до оцінок, то це мають бути випускні оцінки (ДПА), а не вступні бали. Принаймні випуск зі школи стосується усіх, а не лише тих випускників, хто вступатиме. Варто послідовно імплементувати стратегію розвитку зовнішнього незалежного оцінювання як форми проведення ДПА, її розробили ще у 2019 році.

3. The last but not least те, чому шкільні оцінки не найкращим чином підходять для рейтигнування вступників. Трійка в ліцеї часто означає вищий рівень знань, ніж п'ятірка в звичайній школі. Чим більше будуть враховувати атестат при вступі, тим меншими будуть шанси дітей, які мають хороші знання, але суворішу школу. І навпаки - єдина шкала ЗНО, дозволяє зробити об’єктивне рейтингування для усіх.

Писати про виправлення оцінок в кінці навчання, масову купівлю класних журналів (як 2010-го року) та ще більший підрив довіри до шкільної оцінки не буду. Це і так дуже добре відчувають 70% українців.

Оригинал

Освіта.ua
18.08.2020

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
ZZZ1
К сожалению с каждым годом качество знаний у школьников ухудшается. Конечно это выгодно. Биомассой удобно управлять. С уважением, https://Znanij.net/
Олександр
Атестат і зараз на мою думку має вагу. Коли моя дитина здає ЗНО та на виході має вищу оцінку (з тих самих предметів) ніж медалісти та відмінники. Значить яка може бути мова про бали атестату, це обсурдна ідея як така. А ще до цього можна додати улюбленців вчителів з завищеними оцінками, та вступників з окупованих територій з квотою які йдуть вчитися на медиків і мають низький рівень знань, типу мене і так приймуть в мене квота ( які ж з них вийдуть врачі).
Александр Васильевич
От куда умник Стадный взял, что 70% выпускников ратуют за ЗНО? У кого он спрашивал? У тех учеников, родители которых могут нанимать репетиторов для сдачи ЗНО, или у тех учителей, которые живут за счет ЗНО (не только репетиторством, но и продажей ответов во время проведения тестирования)? А что на счет ЗНО думают большинство абитуриентов на самом деле, кто опрашивал? Мне известно совсем иное. Если г-н Стадный приверженец ЗНО по меркантильным причинам, то в силу своей фамилии он всех подгребает под свои взгляды. Но абитуриенты не стадо, с их взглядами нужно считаться, а не утверждать, что система ЗНО - лучшее изобретение современности.
Валерій
Для Александр Васильевич: за ЗНО ратуют умные дети и их родители. Так как это даёт возможность поступать в ВУЗы на честных основаниях (без взяток и блата). Против те, кто готов пропихнуть своё бездарное, ленивое чадо. И система ЗНО действительно на сегодняшний день лучшее, что можно предложить в, погрязшей коррупции, Украине.
Комментировать

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!