Егор Стадный: их окно возможностей не будет долгим

Есть те, кто хочет снова разыграть карту «ректоры выступили», делая некий монолит, которого не существует

Егор Стадный: их окно возможностей не будет долгим

Автор: Егор Стадный, экс-заместитель министра образования и науки.

Вони розуміють, що їх вікно можливостей не буде довгим, тому намагаються нав'язати свій порядок денний якомога швидше. Спочатку до суті, а потім про форму так званого рішення засідання ради ректорів університетів Київського регіону.

Суть передбачувано прозаїчна:

1. ЗНО з іноземної мови (ЄВІ), правниче ЗНО (ЄФВВ), ЗНО для випускників коледжів, які вступають до університету, зменшують набори студентів в університетах, де приймають з низьким рівнем знань. Тому треба «розглянути питання доцільності».

2. Індикативна собівартість змусила підвищити ціни на праві, менеджменті та інших спеціальностях, де традиційно існували величезні перенабори. Індикативка зменшить набори студентів в університетах, які демпінгували. Тому теж треба «розглянути питання доцільності»

3. Розподіл державного фінансування за результатами діяльності університетів об'єктивний та прозорий. У ньому справді усі рівні, і немає рівніших, які були основними бенефіціарами попередньої системи. Тому теж треба «розглянути питання... внесення змін в формульному розподілі».

Форма набагато цікавіша. Засідання ради ректорів університетів Київського регіону із запрошенням ректорів з інших регіонів. Що це? Юридично - це громадська організація. Чи були це її загальні збори, чи було це їхнім офіційним рішенням, чи було голосування, бюлетені, підписи? Звісно ж, ні. Та й зрештою, а що такого в «рекомендувати МОН України розглянути питання щодо доцільності»? Бачите, яка інклюзивна форма подачі, усіх влаштовує! Шановні колеги з громадського сектору, нам вчитись і вчитись, відверто кажучи)).

До чого ця іронія? Друзі, ректори мають різні погляди. Багатьом з них демпінг конкурентів, які, наприклад, пропонують 8 тис. грн за рік на ІТ-спеціальності, сидить у печінках. Багато університетів ставлять високі прохідні бали. Чимало університетів розуміють, що без знання англійської не може бути вищої освіти. І вже точно, повірте, що багато ректорів є прихильниками прозорого фінансування за результатами діяльності.

Але є ті, хто хоче знову розіграти карту «ректори виступили», удаючи такий собі моноліт, якого насправді не існує.

Ну що ж, ми будемо пильно стежити. Більшість речей не можна зрушити, допоки не зміниш Закон або урядові постанови.

П.С. До речі, абсолютно правильна рекомендація - повернути з ковідівського фонду видатки на базове фінансування досліджень та у Фонд розвитку закладів вищої освіти. Впевнений, Офіс посприяє. Питання тільки, як і хто буде розподіляти?

П.П.С. У мене теж є пропозиція змін до формульного розподілу - додати показник працевлаштування випускників, як це планувала наша команда, з 2021 року. Якраз на листопад має бути запуск електронної системи моніторингу і перші дані за попередні випуски.

Оригинал

Освіта.ua
10.07.2020

Популярные блоги
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев