В. Витвицкий: парадоксы при изучении иностранного языка

Ребенок быстро и естественно учит язык только тогда, когда попадает в соответствующую языковую среду

В. Витвицкий: парадоксы при изучении иностранного языка

Автор: Владимир Витвицкий, учитель-методист, школа №121 г. Одесса.

Про деякі парадокси, які виникають при вивченні іноземної мови дітьми в школі.

Доведено, що дитина, яка вивчає іноземну приблизно з шести років, може опанувати її на рівні носія мови. У дітей, які почали вивчення в 12 років, будуть проявлятися відмінності у володінні рідною та нерідною, а той, хто вивчає з 16 років, ніколи не позбавиться акценту і не видасть себе за іноземця.

Існують різні теорії відносно цього феномена. Деякі дослідники пов’язують це зі статевим дозріванням, інші з біологічно-соціальними факторами, але факт залишається фактом: у молодому віці діти навчаються мові автоматично, не осмислено, використовуючи механічну пам’ять. Вони мову поглинають.

Дитина може відмінювати дієслово, не знаючи, що таке дієслово, тоді як дорослий може знати весь процес, але довго думати та помилятися.

Це пов'язано з тим, що дорослі вчаться свідомо, аналітично (на основі правил), використовуючи досвід і базуючись на вивченому матеріалі, намагаються досягти швидкої, правильної мови, а потім спонтанності.

Тобто різниця між дітьми й дорослими не в тому, хто вчиться краще, а в тому, як вони вчаться.

Все це добре, але є одне Але. Дитина швидко і природно вчиться мові лише тоді, коли потрапляє у відповідне мовне середовище. Наприклад, коли виїжджає за кордон з батьками.

А в школі? При обмеженій кількості годин виникає болюче протиріччя: щоб вчитися автоматично, не осмислено, дітям фізично не вистачає занурення у мову, а аналітично (на основі правил) вони ще не можуть через свій вік.

Іншими словами, наївно використовуючи в навчанні мови метод «Чим раніше, тим краще», у класі ми часто отримуємо протилежний ефект. Тому часто в шкільній ситуації діти тільки з віком починають все більше і більше опановувати мову, базуючись на методі «Граматична форма – продукування».

Працюючи з молодшим віком, учителі часто намагаються з'єднати два методи та адаптують граматику до віку. Тому, пояснюючи рід іменників, ручка може стати дівчинкою, а пенал - хлопчиком. Тобто вивчення граматики в цьому віці можна порівняти з годуванням з ложки. Якщо вчитель на мить втратить почуття міри з граматикою в молодшій школі і «перегодує» учнів, то в майбутньому можуть виникнути такі серйозні речі, як накопичення незрозумілого матеріалу і втрата мотивації при вивченні мови.

Освіта.ua
06.05.2020

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!