Владимир Витвицкий: о дистанционном обучении

Происходит массовый переход на дистанционное образование: процесс идет беспорядочно и неуправляемо

Владимир Витвицкий: о дистанционном обучении

Автор: Владимир Витвицкий, учитель-методист, школа №121 г. Одесса.

Тиждень тому країна прокинулися в іншій реальності, яка перевернула уявлення про здобуття знань і оцінювання досягнень учнів.

Зараз масово відбувається перехід на дистанційну освіту. Процес йде безладно та некеровано. Центральна освітня влада поки не робить жодної спроби упорядкувати його, очолити чи взагалі впливати на події.

Звичайно, що вчителі люди дуже відповідальні і віддані своїй роботі. Простори Інтернету перелопачуються, нові ресурси для дистанційного навчання в поспіху знаходяться, вивчаються і одразу застосовуються на практиці. Самоосвіта плюс спроби охопити найбільшу учнівську аудиторію, яка, будемо відверті, не вся охоче відкликається на наші ініціативи.

Я розумію, що якийсь відсоток дітей не мають технічної можливості брати участь у навчанні, а вчителі - викладати через поганий Інтернет зв'язок та недостатню підготовку до дистанційного навчання.

Це те, що не було зроблено: моніторинг технічних можливостей дітей та шкіл, готовність до дистанційного навчання. Але у влади ще є час виправити ситуацію, потрібні будуть кошти. У цей час безлад у системі освіти відбувається ще й від юридичної невизначеності поточного моменту. Питання множаться.

  • Те, що ми робимо - це навчальний процес чи ми просто займаємо дітей?
  • Якщо це навчальний процес, то яке його буде формальне оформлення?
  • Чи запишемо ми пройдені уроки в журнал?
  • Як провести оцінювання?

Хотілось би, щоб міністерство мобілізувалось хоча б дистанційно і дало хоча б елементарні пояснення з приводу цих питань.

Якщо те, що роблять у даний момент учителі, є освітнім процесом з усіма наслідками, то необхідно донести це до батьків та їх дітей.

По-друге, учителям вкрай необхідні експрес курси для викладання дистанційно.

По-третє, потрібні списки рекомендованих Інтернет ресурсів за класами і темами. І останнє: потрібні стандартизовані онлайн-тести для оцінювання досягнень.

Усі, мабуть, усвідомлюють, що цей карантин надовго. Називаються різні строки, але вони оптимізму не додають. Повірте, мова не йде про якісь відпрацювання після карантину. Мова йде про повноцінний навчальний процес. Діти не можуть пропустити один рік школи через те, що ми не вміємо організувати навчальний процес дистанційно і владнати формальності.

Моя думка: суспільство має довіритися професійній доброчесності учителя, його кваліфікації, умінню оцінити учнівські досягнення. Освітянська влада має зробити все можливе, щоб вичитка навчального матеріалу відбувалася згідно календарних планів. В установлені строки мають бути проведені тести і екзамени. Діти мають одержати державні документи. Життя має продовжуватися.

Освіта.ua
17.03.2020

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!