Антон Сененко: об оттоке молодых кадров в науке

Недофинансирование науки убивает надежды на сбережение научных школ, смену поколений и реформы

Антон Сененко: об оттоке молодых кадров в науке

Автор: Антон Сененко, старший научный сотрудник Института физики НАН Украины, кандидат физико-математических наук.

Трохи цифр

Кількість молодих вчених у НАН України:

  • 2013 – 2984;
  • 2014 – 2839;
  • 2015 – 2681;
  • 2016 – 2338;
  • 2017 – 2170;
  • 2018 – 2040;
  • 2019 – 1734.

(Голосом, сповненим драматизму) - трам-там-там-там!

Молодь не обдуриш.

І поки «експерти» різних штибів розповідають про які завгодно причини такого відтоку кадрів з науки, аби лиш не про причини недофінансування, соціологічні дослідження свідчать геть про інше: саме недофінансування науки вбиває надії на невтрату наукових шкіл, зміну поколінь, реформи і таке інше.

Свої байки вони можуть в телеефірах торочити, в фейсбучиках чи в кулуарах урядових будівель.

Я взагалі ствердився в думці, що ті, хто кажуть, що грошима проблемі не зарадиш - або невігласи, або зрадники.

Якої їм ще статистики не вистачає?

Передбачаючи на майбутнє - за чинної влади ситуація продовжуватиме погіршуватись, оскільки депутати знову наголосували мізерний бюджет на науку.

Прогнози справа невдячна, але думаю, що в 2020-му побачимо цифри порядку 1400.

Це прірва.

(До речі, чи в такому ж темпі скорочується держапарат?)

Також наведу цифри за новою методикою підрахунку (включено ще інженерний склад, докторів та докторантів. Раніше вони не включалися):

  • 2017 – 2854;
  • 2018 – 2605;
  • 2019 – 2270.

Як бачимо, інженерний склад із зарплатами на рівні прибиральниць та доктори з докторантами тікають ще швидше.

P.S. Власне, посилання на соціологічні дослідження: раз, два, три.

Оригинал

Освіта.ua
17.02.2020

Популярные блоги
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
И. Ликарчук: шароварщина и отчеты вместо воспитания Воспитательной работы как системы формирования человека уже давно нет, а есть гам, шум, трескотня
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев