А. Журавлева: о родительских собраниях, но не таких...

Чем старше класс, тем меньше родителей приходит: обычно одни и те же - мамы лучших учеников

А. Журавлева: о родительских собраниях, но не таких...

Автор: Александра Журавлева, учитель, Канада.

Пригадую закономірність: чим старший клас, тим менше батьків приходить. Зазвичай одні і ті ж - мами кращих учнів, і вислуховують за тих, кого нема. А воно їм треба?

У нас теж були батьківські збори, але тут в Канаді це не збори всіх «бажаючих», а індивідуальна зустріч вчитель-учень-батьки. Називають тут ці зустрічі дуже поважним словом «Конференція».

Усі конференції організовуються централізовано від управління освіти. Є чітко визначені дати у вересні, листопаді і березні. Проводяться вони впродовж 3 днів: в середу і четвер після обіду з 16.00 до 20.00, а в п'ятницю з 9.00 до 12.00 (тому учні в таку п'ятницю вихідні). Звичайно, що за ці додаткові години роботи вчителю додатково оплачують.

Щоб батькам потрапити чи домовитись про таку конференцію, необхідно зайти в спеціальний шкільний додаток PowerSchool в кабінет свого учня(абсолютно всі учні там зареєстровані і всі батьки ним користуються). Спочатку зі списку обираю нашу школу, потім прізвище вчителя, а далі дивлюсь, яка година (у середу, четвер чи п'ятницю) є вільною і найбільш зручною для мене. Один клік - і на пошту приходить підтвердження про зустріч з вчителем.

У нашій школі вчителі працюють в парах: містер Пітс (математика і природознавство) викладає свої предмети в нашому 6*5 класі і в паралельному 6*2 класі. Відповідно класний керівник міс Іглстон (гуманітарні предмети) працює в своєму класі 6*2 і в нашому 6*5. Тому на конференціях вони присутні разом і спілкуються з батьками обох класів.

Про що ж ці зустрічі? 10-15 хвилин присвячені виключно МОЇЙ дитині: про навчання, успіхи, поведінку, спілкування в класі, на що звернути увагу, рекомендації і, звичайно ж, відповіді на запитання, які нас цікавлять, або ж якщо ми чогось не розуміємо. Всі роботи Богдана зберігаються в окремій папці, тому вчитель має все під рукою щоб показати нам батькам.

Що не обговорюється?

  • загальні питання: навчальний рік, розклад, вихідні, вимоги... - бо все це є на сайті школи;
  • оплата: ніяких грошей вчителі не збирають. У тому ж додатку Power School від управління освіти є розділ «оплата». Там перелічені екскурсії, заплановані на рік вперед. Батьки можуть оплатити всі одразу, або ж кожну екскурсію окремо;
  • ремонти чи придбання будь-чого до класу. Усі необхідні для роботи речі вчитель бере в шкільному офісі: від ножиць і кольорового паперу до вологих серветок і пластиря. Ні вчителі, ані батьки такими питаннями не переймаються.

Дивно, але факт! В Україні на батьківські збори я йшла з великою неохотою (і як мама до своїх дітей, і як класний керівник до своїх батьків). Не тому, що мій учень шибеник, ні. Богдан досить чемна дитина. І батьки у моєму класі були і є дуже «класні». Але отих півтори-дві години «про все і ні про шо», і нічого конкретного про мого учня, хіба потім підійшла спитала, іноді непорозуміння і сварки залишали неприємний осад. Навіть як вчителька проводила так само, бо по-іншому не знала й не бачила.

А тут Богдан з нетерпінням чекав «конференції», щоб похвалитися своїми роботами, плакатами, які робили у групах, і зовсім не хвилювався. І нам були надзвичайно приємними оті декілька хвилин, відведені для спілкування.

То може, так краще? І познайомитись з батьками, і індивідуальний підхід, і похвалити, і посварити, і конфіденційність інформації. Комбо!!!

Оригинал

Освіта.ua
28.01.2020

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
учитель
Интересная статья... ,но есть несколько "но": 1. "чим старший клас, тим менше батьків приходить"... - это не так. Из личного опыта: собрания проходят при кворуме (как правило 23-25 из 27 возможных, остальные отзваниваются и предупреждают о причине отсутствия, сразу договариваемся о встрече), длительность общего собрания ( о делах класса, обсуждаем успехи и неудачи класса как коллектива,общешкольные мероприятия,о профилактиках травм, правонарушений, заболеваний) 45 минут веду сама,15 минут решают свои вопросы родители с родительским активом, без меня. В это время провожу индивидуальные беседы с родителями ребёнка, у которого возникли проблемы в учёбе или поведении.Начинаем строго в 19.00(чтобы все могли успеть доехать после работы) и расходимся в 20.30. Кстати , родители всегда уходят в хорошем расположении духа,мы вместе решаем проблемы наших детей. 2."...10-15 хвилин присвячені виключно МОЇЙ дитині: про навчання, успіхи, поведінку, спілкування в класі, на що звернути увагу, рекомендації і, звичайно ж, відповіді на запитання, які нас цікавлять, або ж якщо ми чогось не розуміємо..." это ,конечно, хорошо даже замечательно, но... конференция длится сколько?сколько детей в классе? За 15 минут обсудить все вопросы просто не реально, а если делать это " галопом", то больше похоже на формальную встречу, для галочки. И ещё: а как же классный коллектив? 3. ""...спеціальний шкільний додаток PowerSchool..."это было бы здорово.4."...ремонти чи придбання будь-чого до класу. Усі необхідні для роботи речі вчитель бере в шкільному офісі: від ножиць і кольорового паперу до вологих серветок і пластиря. Ні вчителі, ані батьки такими питаннями не переймаються..." у нас это пока на уровне фантастики.
Галина
Для учитель: може у вас і при кворумі. А у нас жодного разу "кворуму" не було. І проблема не в тому кращі чи гірші діти. 1. проблема у часі проведення зборів. далеко не всі батьки здатні домовитись аби піти з роботи під час батьківських зборів (а батьки працюють і іноді дуже далеко від школи в якій навчється дитина). Якщо в нас школа за 10 хв. від моєї роботи, а збори на максимум 18.00, то з тим, що я працюю до 18.15, мені за півгодини до кінця робочого часу слід відпроситись. А ті кому їхати годину і працюють до 18.30 або 19.00 і пізніше? 2. дуже багато батьків вважеють, що збори відбуваються лише для того аби сказати скільки грошей здавати. і коли колегу питаю: а ти хоча б раз приймала участь в обговоренні? заперечувала, вносила свої пропозинії? Віджповідь: ні. Вона ходить на збори, але навіть не слухає. Просто присутня. саме для таких батьків індивідуальні зустрічі найкращі: аби вчитель переконався, що така мамочка взагалі слухає, що говорить вчитель.
Комментировать

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!