![]() |
9-ти часовой рабочий день и ланч, где каждый час оплачивается соответственно образованию и стажу |
А. Журавлева: рабочий день или недельная нагрузка?
Автор: Александра Журавлева, учитель, Канада.
Робочий день чи тижневе навантаження? (Пишу про школу, де працюю, хоча в інших в Альберті не дуже відрізняється.)
Коли я поцікавилась у вчителів, скільки уроків на тиждень становить їхнє навантаження, вони мене спочатку не зрозуміли.
Виявляється, що вчителі тут працюють, як вони кажуть «9-5», звичайний робочий день.
Отож, перший урок розпочинається о 8.05, а всі вчителі зобов'язані бути на робочому місці о 7.30, незважаючи на те, чи є в тебе перший урок, чи нема. Останній урок закінчується о 3.30, а вчителі розходяться додому о 4.30.
9 -ти годинний робочий день з перервою на ланч, де кожна година оплачується відповідно до твоєї освіти і стажу, незалежно від того, чи ти проводиш урок, чи маєш «вікно» і перевіряєш тести, чи ліпиш по класу новорічні декорації після уроків - ти ж знаходишся в межах школи, значить, працюєш.
Ми називаємо «вікнами» відсутність уроків, а тут це звучить як Prep time(час на підготовку), і в розкладі це не порожня клітинка, а так і записано - prep time.
У школі створені всі умови, щоб повноцінно готуватись до наступного дня, писати планування, складати презентації, виготовляти роздатковий матеріал. У кожному класі є комп'ютер, за яким можна працювати, а якщо там урок, то кожен вчитель отримав в користування шкільний ноутбук. Йдеш в учительську-кухню і працюєш. Окрім того, у школі є декілька принтерів, ксероксів, один ламінатор і безліч канцтоварів від резинок і кнопок до ватманів і акрилових фарб.
До речі, про себе. Я теж отримала в користування ноутбук, телефон, ключ (що відкриває всі двері) і флешку. І коли приїжджаю зарано, то в кухні тихенько складаю планування на наступний день (хоча сказали, що для мене це необов'язково, і перевіряти ніхто не буде), вношу дані про присутніх за попередній день і рахую кількість часу, проведеного дитиною на ГПД. Цю інформацію я здаю в кінці місяця на флешці в офіс, і батьки оплачують за групу похвилинно.
Та все ж таке поняття, як навантаження вчителя, існує, десь в міністерських рекомендаціях вичитала, що воно становить приблизно 900-1200 уроків на рік. А це приблизно 4-6 уроків в день. У різних вчителів різне, вчителька початкових класів має 25 уроків в тиждень, бо викладає різні предмети, а вчитель фізкультури - лише 18 уроків, а отримувати він може більше, бо в нього більше стажу, його робоча година дорожча, а у школі і він, і вона проводять однакову кількість годин - по 9 щодня.
Отож, уроки, написання планів, перевірка тестів, наради, підготовка до свят, репетиції, клуби, секції, прикрашання класів - це все робиться в робочий час у межах школи і є оплачуваним.
Тут вчителям заздрять хіба що через канікули, бо тоді вони не працюють, але аж ніяк не через робочі години. Бо вони такі ж, як в усіх інших, та ще й з купою дітей на голові.
І тут я не стільки про гроші (бо ж не назвала жодної суми в доларах), я про час, який витрачають вчителі на уроки, підготовку і все інше пов’язане зі школою. Чому канадським рахують все, а українським лише 18 годин, ніби, крім ставки, вони більше нічого не роблять? А що казати тим, хто не має ні класу, ні кабінету, ані зошитів?
Освіта.ua
16.12.2019