![]() |
«Состояние и перспективы развития естественно-математического образования в системе среднего образования в Украине» |
В. Белый: было - есть - будет (о слушаниях в комитете ВР)
Автор: Владимир Белый, заместитель директора по УВР, физико-технический лицей г. Херсона.
БУДУТЬ СЛУХАННЯ
Відповідно до плану роботи Комітет Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій проводитиме слухання у Комітеті на тему: «Стан і перспективи розвитку природничо-математичної освіти в системі загальної середньої освіти в Україні».
Захід відбудеться 27 листопада 2019 року в приміщенні Верховної Ради України за адресою: вул. М.Грушевського, 18/2, кімн. 12. - з 14.00.
ПРИЙМУТЬ РІШЕННЯ/ДО УВАГИ
А ЧИ БУДЕ так, що:
- слухання не виявляться всього лише емоційно-афектним «плачем Ярославни»?
- безумовна потреба у покращенні стану матеріального забезпечення освітнього процесу та підняття зарплат учителів не закриє питання оперативного переходу до більш ефективного використання наявних коштів, ніж як те у нас робиться десятиліттями поспіль, коли на старшокласника замість можливості вибору пріоритетного профілю накидають 20 - 25 обов'язкових предметів у 10 - 11 класі, 80% з яких мають 1 - 2 години на тиждень для аудиторної роботи з учителем?
- комітет проявить політичну волю до законодавчого підсилення суспільної потреби у математично-природничій освіті старшокласників через розширення переліку спеціальностей в університетах та коледжах, що вимагатимуть сертифікати ЗНО з математики, фізики/хімії/біології/географії аж до сегменту медичної та правової освіти, вже не кажучи про ІТ, хай як би не лементували «захисники» народу?
- комітет наважиться на інституційне закріплення у законі «Про повну загальну середню освіту» ключову умову для реально успішного формування моделі стабільно якісної освітньої діяльності старшокласників, для якої потрібне безумовне відокремлені старшої ланки від 9-річки?
- комітет продемонструє розуміння того, що одночасне законодавче впровадження вказаних тут двох останніх позицій апріорі знімає будь-які ризики до того, що система скотиться до масового переходу на гуманітарний профіль у старшій ланці та одночасно знімає й ризики послаблення гуманітарного сегменту, бо той апріорі не може бути якісним без гарної філософської підготовка, яка, у свою чергу, не буває без здатності до математичного мислення на пристойному рівні.
Надія на все це є, бо здається, що теперішня ВР розпрощалася з «пасіонарними» носіями політичної аргументації на кшталт використання корів під стінами парламенту, бігання з вилами чи поїдання «рідної» землі на трибуні засідань.
Хоча ще й не факт.
Освіта.ua
26.11.2019