Виктор Круглов: технология уже победила методику

Первоочередная задача школы будущего - это вернуть интерес детей к образованию

Виктор Круглов: технология уже победила методику

Автор: Виктор Круглов, генеральный директор корпорации «Ранок».

Поки різні методики навчання билися, технологія перемогла.

«Ментально діти пішли зі школи вже багато років тому, і ми несемо за це відповідальність». Така думка пролунала на конференції Shaping the future, що проходила в Ізраїлі.

Першочергове завдання школи майбутнього - це повернути інтерес дітей до освіти.

Парадокс освіти в тому, що дітей навчають ті, хто старший за них на одне покоління, а закони та стандарти задають експерти в галузі, які старші за тих, хто навчає. Як наслідок: стійкий розрив у мисленні учнів з тими, хто вчить і хто задає стандарти.

Вимоги ринку до швидкого переходу освітньої галузі в еру цифрових технологій і тотальної «діджиталізації» сприймаються з пересторогою. Добре, що для України підручники з електронними додатками вже є нормою. Майже всі навчальні матеріали видавництва «Ранок» містять QR-коди. Але це тільки початок. Парадигми все ще зрушуються повільно, освітня система досить інертна, а технологія ж заради технології просто втрачає сенс.

Для прикладу, один польський вчитель розповів, як він підходить до навчання своїх учнів. Його клас схожий на дитячу кімнату: з кріслами й басейном, наповненим антистрес-кулями. Він запускає спінер, щоб показати триєдність Бога, коли вивчається християнство. Школярі його обожнюють. Вчитель вважає, що головне завдання зараз - це забезпечити WoW-ефект. Для цього треба вміти вдало поєднувати технологію й креативне мислення.

Марно забирати мобільні пристрої на уроках чи придумувати чарівні методики, які відволікатимуть від телефона. Подумки дитина все одно залишається з гаджетом і концентрується на тому, що ж відбувається в мережі. Більш правильний підхід - це інтеграція мобільних телефонів у процес навчання. Наприклад, використання Snapchat, Erudito, інших інтерактивних ігор та групових взаємодій.

Секрет роботи з цифровим контентом - це простота. Інтерактив повинен бути доступним для освоєння вчителем, тому що в педагогів мало часу й багато завдань. Якщо порушений принцип простоти, то користувач зіткнеться з дискомфортом у використанні і вдруге вже ніколи не відкриє інтерактивну гру.

Виникає питання: чи навчимося ми правильно використовувати технології в навчанні? Чи зрозуміють експерти в освіті, що технології перемогли? Не треба позбавляти дітей гаджетів, треба придумати, як їх використовувати на користь учнів та вчителів.

Освіта.ua
30.10.2019

Популярные блоги
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Князьь
Шановний!Приъдь до мене в школу,де у секретаря і директора є інтернет,а в кабінеті інформатики його немає!І ось тільки потім щось пиши і бажай нам сільським вчителям!І не треба коментів, що треба вчителеві щось роботи...